Friday, October 5, 2012

Shopping kat Mydin low class!!

Salam. Ahakss.. Jangan marah saya dulu.. Hehe. Korang pernah diperkatakan sebegitu tak? Atau korang yang mengata orang lain sebegitu? Hehe. Gurau je..

Huhu Mydin memang tempat shopping paling saya suka! Terbaik dari segi harga. Kualiti? Sape kata takde kualiti? Hello.....! Pergi mana2 sama jek kualiti nya. Baik barang dapur, rumah dan sebagainya. Saya tak faham nape ada mentaliti orang camni. Bukan saya nak promote Mydin (dengan harapan jadi model produk Mydin), hah tapi at least support usahawan tempatan.

Saya pernah je gi hypermarket yang gah sana sini tu. Yes, memang tempat yang sangat grand dan selesa. Bila tengok barang sama je macam kat Mydin but harga mesti lebih RM1.00 -RM 2.00 dari Mydin. Yang kelakar nya, ada orang kata ikan, ayam dan sayur-sayuran dijual di Mydin adalah barang reject. Saya pergi beli, elok segar bugar je. Yang kelakar nya, kalau nak fresh pergilah pasar pagi tu gerenti fresh punya. Tapi taknak.. Dengan riaknya berkata, beli kat Jusco lagi fresh! Adoi, stupid juga ya orang camni. Cakap pasal kualiti ni, kalau anda memang set dalam minda nak yang branded je, takkan jadi apa pun..


Hari ni saya ke Mydin lagi. Tiap kali pergi mesti berbuntil-buntil beg plastik saya bawa balik. Bukan barang saya je. Termasuk keperluan rumah dan family. Dah memang tanggungjawab sebagai anak..:-)

Uols dah berjaya and dah ada kerja jangan lupa tu k. Banyak tanggungjawab perlu fikir. Walaupun beli banyak tapi berbaloi la dengan harga. Kalau tempat lain, satu beg plastik je dah kat 100 ringgit.


Apa saya nak sampaikan kat sini, tak perlulah nak riak atau bangga bershopping tempat mahal-mahal. Bukan semua orang mampu dan ada juga yang tak mampu pun gatal nak shopping mahal-mahal dan berjenama.

Ok kengkawan? Berjimat-cermat amalan mulia. Cewah!







Cik Misya : Bersederhana itu lebih baik.

4 comments:

  1. eh, orang belagak je yang cakap mydin tu low class. hee.


    tahu tentang nuffnang tak ? singgap sini kejap.

    http://mangatbermaindota.blogspot.com/2012/10/tidak-tahu-guna-nuffnang.html

    ReplyDelete
  2. Time Wilma kerja kat Genting dulu...
    Setiap kali Wilma turun KL mesti beli barang kat Mydin...
    Bagi Wilma, barang kat sana berkualiti bah...
    Tak semestinya barang yang mahal tu berkualiti...
    Kadang2 kita cuma membayar untuk harga "brand" tu jak...

    ReplyDelete
  3. MY din jugak la yg senang x payah nak bersesak ramai orang..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Tune Hotel KLIA2 || My Review

Anyone who are always travel usually knows about this hotel especially for those who are travelling using flight. Coincidently I have a offi...