Wednesday, October 10, 2012

Hati-hati! Lelaki gila seks curi gambar gadis di facebook!!

Salam semua.. Pagi tadi saya dikejutkan dengan invitation dari seorang mamat di facebook ke dalam group yang diberi nama Teruna n dara impian. Mulanya saya ingatkan group untuk cari kenalan ke apa. Then bila scroll down, MasyaAllah! Banyak gambar-gambar tak senonoh dipaparkan dalam group tu!


Apa lagi, saya terus keluar and buat report! Korang pun diharap dapat beri kerjasama membantu report group ni and kemungkinan besar banyak lagi group-group seperti ini telah dan akan diwujudkan! Usah percaya dengan kata-kata admin page/group sebegini yang konon-konon nak mengajar golongan wanita supaya menutup aurat. Banyak lagi kaedahnya. Matlamat tidak pernah menghalalkan cara.  

Maybe all photos diambil tanpa kebenaran pihak pemunya gambar. And ada rakan model saya juga turut terkena! Mungkin dia tak kenal di kalangan model, MUA dan photog kami juga satu team yang kuat dan berusaha melindungi setiap hasil kerja. Suka-suka hati nak salahguna hak cipta terpelihara ya? 

And if korang nak tahu salah seorang admin group ni saya dah jumpa and dialah yang add saya dalam group tu. Dalam diam rupanya dia add mana-mana girl untuk dijadikan mangsa. Sorry to say, if not me, admin saya akan wat sport check ok! 

Admin group ni namanya Mohd Hazman Zakaria. Friendlist nya sangat ramai dan kebanyakannya mutual friend dengan saya. Siap ada akaun kedua plak tu mamat nih!



Muka nampak baik je kan? Hakikatnya mamat ni seorang yang gila seks! Cuba tengok page-page yang dia LIKE (Kotak merah). Semuanya berunsurkan lucah dan tidak bermanfaat untuk minda dia mahupun rakan sosial yang lain.



Tak tahu apa nak jadi ngan budak-budak sekarang. Adik Hazman oi, now awak dan kawan-kawan awak boleh bergumbira menganiaya dan mengaibkan orang. Then you will see Karma will goes back to you. Either your mom, sister, aunties, or maybe your own wife! Bukan mendoakan tapi sebagai peringatan sesama kita. Dah sangap sangat, kahwin jela. Tak mampu? Yang gatal cari yang high-taste tu sape suruh? Ramai lagi wanita yang boleh dinikahi kat luar tu dengan cara yang baik dan halal. Tak perlulah nak create page-page tak berfaedah ni untuk memuaskan nafsu sendiri. Tak ke membodohkan diri sendiri namanya tuh? Balik, gi ngaji Quran bebanyak ya..

Maybe ni bukan akaun real dia.. And berkemungkinan juga mamat ni menggunakan identiti palsu bagi menutup kerja jahat dia. So uols sume berhati-hati k. Luckily saya cepat detect benda-benda gini. So beringatlah semua k!=)

Pesanan untuk adik-adik girl : Especially yang bertubuh badan 'mantop-mantop' tu, coverla elok-elok. Tahulah badan anda cantik-cantik tapi tak perlulah nak letak dalam fb atau blog. Saya sendiri pun sebagai model, saya akan wat tapisan terlebih dahulu before upload sebarang gambar. Dah pernah terkena orang curi gambar dan wat fake profile guna gambar saya. Tapi yela, spesis-spesis lelaki pengecut camni, tu jela dorang mampu buat. Bawak ke pihak berkuasa, kecut memasing! So, adik-adik girl semua pandai-pandai jaga diri. Kakak-kakak pun sama. Take care...



Cik Misya : Sejahat-jahat wanita, menjadi tanggungjawab lelaki memimpin wanita tu bukan menganiayanya.

7 comments:

  1. wahh seramnya akk >< huhu thanks for the information !

    ReplyDelete
  2. yup...betul...kadang2 heran kenapala rakan2 perempuan di luar sana bangga sangat tunjuk gambar yang hanya sesuai layan sesorang dalam bilik je, tp tetap nak tayang kat fb utk tatapan umum...bajet hot ke? adeh...semoga diri sendiri juga sentiasa beringat akan hal2 sebegini...

    ReplyDelete
  3. dulu pun ada kes macam ni jugak. dia main amik je gambar girl yg dia suka, buat caption tak senonoh. I inbox every girl suruh report. tp dia siap bukan akaun kedua lagi. ishhh, niat nak mengajar tutup aurat bkn mcm ni caranya.

    ReplyDelete
  4. wah bahaya ni, tq share ye

    ReplyDelete
  5. Kalau kahwin pun kesian dengan wife dia nie, takut tabiat macam nie tak boleh henti. Asyik nak jadi playboy je. Huh mintak jauh la.

    ReplyDelete
  6. da byk kali jumpa page yg mcm ni mmg x senonoh meh kita tolong report,,,lelaki zmn skg mne ad yg baik dahhhh adoiii

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Tune Hotel KLIA2 || My Review

Anyone who are always travel usually knows about this hotel especially for those who are travelling using flight. Coincidently I have a offi...