Monday, August 22, 2016

Engineer pasangan terbaik untuk bercinta dan berkahwin?

Salam. Good morning Monday! Saja je share this quote pepagi ni. Tergelak juga bila baca. Haha.. So far saya tak pernah la bercinta dengan pelakon/artis/selebriti. Tak pernah terfikir pun. Lagipun siapa lah saya ni kan. Haha..


Tapi akhirnya jodoh saya dengan seorang engineer. Alhamdulillah.. Tapi memang engineer ni ada 1 pemikiran yang berbeza sedikit daripada orang dalam sektor pekerjaan yang lain. Maybe dorang belajar fizik so dorang ada pendapat yang berlainan tentang kelogikan sesuatu perkara. Kira macam otak dorang ni berfikiran lebih jauh. Tak bermaksud pekerjaan lain tak berfikiran luas. Tapi yela dalam hidup saya, saya pernah bercinta dengan 2 orang engineer dan salah sorangnya adalah suami saya sekarang. Honestly engineer adalah orang yang jenis unpredictable. Mysterious tapi saya suka untuk kenal lebih mendalam. Hehe..;)

Pernah juga bercinta dengan chef, akauntan, supervisor kilang, operator kedai even saya pernah bercinta dengan mat motor ok! (nampak macam playgirl kan? haha teruknya saya!:p) Bukan nak bangga diri tapi hasil pengalaman tu mengajar saya untuk memilih yang terbaik dalam hidup saya. Diberi dugaan macam-macam sebelum saya benar-benar menemui cinta hati saya. Kalau story sepenuhnya mahu banjir kat sini dengan air mata. ngee.. So adik-adik kat luar sana jangan kelam-kabut nak kahwin. Uols ada banyak masa untuk membuat pilihan. :)



Misya : Yang penting pandai jaga diri.

4 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...