Monday, November 19, 2012

Ada tips tak untuk hilangkan batuk?

Salam.. Erm terharu rasa bila membaca komen-komen rakan blogger yang mendoakan kesihatan saya dalam entri INI.  =') Terima kasih wat anda yang sangat ambil berat sampai ada yang rindu nak baca entri-entri saya.. ^__^ Memang sejak akhir-akhir ni kesihatan saya kurang memberangsangkan. Batuk-batuk.. Dulu pernah juga batuk-batuk teruk sampai kena athma! Then dah takde dah. Takut juga if berulang kembali. I don't want to use inhaler tuh!;( 


So far, belum sampai tahap semput lagi. But memang tak tahan if sejuk-sejuk. Batuk je memanjang. Sometimes bukan nak batuk apa pun. Takat gatal tekak gitu. Rasa nak keruk-keruk je tekak tu. Ubat memacam dah makan. Hmm...

Actually memang saya mudah terkena penyakit camni. Kurang Vitamin C doktor kata! huhu. Kira sebulan sekali kalau tak dapat sakit tekak tu tak sah la. Nak minum ais pun fikir banyak kali. Now tengah mencari vitamin C yang sesuai sebagai supplement. If anda produk yang ok, rekomen ler kat saya. And also affordable dimiliki. Ngeee...

Tapi batuk memang meletihkan. Sampai sakit dada dibuatnya. Agaknya sebab saya terlalu penat. Badan dah lama tak rileks gi urut-urut kat spa. huhu ngade! Tapi memang betul.. Dah lama saya tak rest kat spa. Urut satu badan. Urat-urat dah bersimpul balik. Maklumlah faktor usia. Tengokla nanti if ada masa free saya singgah spa. Yang penting mahu pulihkan batuk-batuk saya ni. If uols ada pape tips/petua, sharela dengan saya kaedah mengelakkan batuk ni.. Tak larat dah ni...=( Doakan saya cepat sembuh k...



Cik Misya : Tak boleh tidur lena.

1 comment:

  1. cara nak ilangkan batuk ialah nak kena keringkan kahak tu sampai jadi berketul2 baru senang nak kuarkan semaksimum kahak...untuk mencapai tahap tu sy tak tau nak rekemen cik misya ubat apa...kalau saya yg batuk saya cari bahan berunsur menthol je...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...