Wednesday, June 17, 2020

The Lanai Event Space || Pakej majlis dalam taman berpatutan!

Salam. Ahha anyone pernah berimpian untuk mengadakan any majlis berkonsepkan dalam taman? Rasanya ramai kot especially untuk mereka yang ingin bertunang, berkahwin atau event-event lain seperti hi-tea, kenduri doa selamat, akikah, birthday party, open house dan sebagainya right? But usually untuk dapatkan konsep sedemikian perlu dapatkan tempat yang sesuai seperti taman-taman tasik yang terbuka. Teringat seorang rakan saya teringin nak bersanding di taman tapi bila melihat beliau 'struggle' untuk menyewa tempat (bukan semua taman dibuka untuk majlis secara percuma) plus risiko cuaca yang tidak menentu still kena sewa kanopi dan sebagainya untuk para tetamu, membuatkan saya terfikir why not any event organiser sediakan tempat yang ready dengan konsep dalam taman. Dan akhirnya saya menemui 1 tempat khas yang sangatlah sesuai untuk sesiapa yang berimpian mengadakan majlis dalam taman iaitu The Lanai Event Space yang terletak di Seksyen 23, Shah Alam, Selangor.

Masuk-masuk je tempat ni saya terus kagum dengan deko ala taman di sekeliling ruang. Rasa tenang, aman dan damai je. Tiba-tiba terberanganlah pulak nak buat majlis kat sini. Bukan majlis kahwin but any simple majlis macam Akikah anak ke kan? hehe..


Actually dari luar lagi dah membuatkan saya tertarik nak masuk tempat ni. Yang bagusnya terpampang signboard The Lanai Place besar-besar which sangat memudahkan para tetamu yang nak hadir ke majlis anda. Jom jamu mata dengan keindahan The Lanai Event Space ni. Mana tahu anda memang sedang tercari-cari tempat yang sesuai untuk majlis anda tak lama lagi? 


Susunatur dalam hall ni boleh diubahsuai ikut kehendak customer mengikut pakej-pakej yang ditawarkan. 

See, nak buat macam-macam event pun boleh kat sini. Just request je nak setup yang bagaimana.

Honestly, saya fall in love with botanical concept yang dipaparkan di sini. Very exclusive which memang sesuai untuk majlis-majlis such as wedding (akad nikah), engagement, akikah dan sebagainya.

Mata saya tak lepas menikmati keindahan bunga dan daun-daun yang menghiasi The Lanai Space ni. Maybe sebab saya tengah pregnant baby girl time ni, that's why jiwa saya bertambah tertarik.




Nice kan? 

Sempat tau makyong posing berlatar belakangkan pokok-pokok comel tu.

Selain ruang makan, ada juga space untuk mini stage which sesuai dijadikan tempat nak akad nikah ke, nak buat mini pelamin ke, photobooth ke, birthday backdrop ke.. Bolehlah berphotoshoot untuk kenang-kenangan dengan para tetamu.

Ahha abaikan perut makyong tu ya. hehe.. But comel kan mini stage ni? Nak buat majlis sweet-sweet memang sesuai kat tempat ni.



Alang-alang dah sampai tempat ni, saya pun feeling-feeling lah berada di majlis sendiri. hehe.. 

Not only deco dalam hall, even hiasan atas meja pun kelihatan sangat eksklusif sampai saya nak makan pun rasa sayang je nak usik peralatan yang ada sebab cantik sangat. 


If ambil pakej di sini, katering pun turut termasuk dalam pakej. So tak perlu pening kepala nak pilih katering apa. Makanan pun boleh pilih mengikut jenis majlis. Masa saya berpeluang hadir ke sini, kami dihidangkan dengan menu ala western. Sedap!

Giteww makyong posing taknak kalah depan pintu masuk.



Ok back to the pakej yang ditawarkan, boleh refer leaflet berikut. Harga bermula serendah RM4500.00 which sangat-sangat berpatutan! Tambahan dengan musim PKP ni, for those nak buat majlis simple, sweet but looks exclusive, The Lanai Event Space ni memang sangat sesuai.

 







Nice kan tempat ni? Nak tengok lebih banyak galeri gambar tempat ni dan interested untuk buat tempahan if nak buat any event or functions boleh visit :


Instagram : thelanaieventspace


OR

Contact directly to 011-18784681 / 012-6864515 / 011-29090089 / 019-2503090 (Whatsapp : HERE)


If nak survey-survey dulu tempat ni, bolehlah ke alamat berikut :

No. 36 & 38, Jalan Pelabur A 23/A, Seksyen 23, 40300 Shah Alam, Selangor.





Misya : Terfikir nak ada event space sendiri untuk future.

1 comment:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...