Friday, June 5, 2020

Masalah resize photo dalam new blogger interface selesai

Salam. Yeahh akhirnya saya menemui solution untuk one of my problem berkaitan new blogger interface yang saya suarakan semalam atas bantuan rakan-rakan blogger yang sudi share di ruangan komen di entry New Blogger Interface not user-friendly? Rupa-rupanya untuk resize photo masih ada function tersebut cuma tersorok dek icon pencil macam kat bawah ni. Nampak sangat saya sendiri belum 100% explore new interface ni. haha..

Bila klik icon pencil tu keluarlah box kat bawah ni. Bolehlah pilih nak resize photo yang diingini. Settle masalah! 


Thank you rakan-rakan blogger yang sudi respon bagi menjawab permasalahan saya ni. Lega rasa ada function photo resize ni. Hehe.. Tak memasal admin Blogger pula yang kena ya. Ampunkan daku. hihihi.. Cuma saya perasan bila nak upload photo kat dalam entry ambil sedikit masa. Saya sempat taip benda lain dulu baru gambar keluar kat entry. Adakah laptop saya yang bermasalah or internet connection yang slow? So far bila browsing benda lain laju je. Ermmm wallahualam... Kena try kat PC lain kot nanti. Apa-apa pun selesai sudah satu kekeliruan. Selamat Berblogging!


Misya : Badan je susah nak resize kepada small.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...