Monday, June 22, 2020

Pengguna setia Cili Giling jenama Puteri

Salam. If siapa yang follow, saya selalu share tentang resipi masakan kan? Boleh tengok list resipi-resipi di SINI. Kalau perasan, saya selalu gunakan cili giling atau kisar jenama Puteri ni dalam masakan saya. Yes, saya memang gunakan jenama Puteri ni dah lama dah. First time guna terus suka then jadi pengguna setia. 


Why? Antara sebabnya bila masak, dia cepat je pecah minyak. Kira tak perlu nak tunggu lama sangat untuk pecah minyak kalau masak sambal dan seangkatan dengannya. So memudahkan kerja memasak saya dan menjimatkan masa memasak. Sebab pernah cuba beli jenama lain, punyalah jenuh nak tunggu pecah minyak last-last sampai ke sudah tak pecah minyak. Pelik! Terus band jenama berkenaan sampai sekarang.

Yang best kat belakang paket cili Puteri ni ada contoh resipi-resipi masakan. Saya tak pernah lah cuba sebab kaedahnya lebih kurang masakan saya je. hehe. But to be honest memang saya suka guna Cili Giling Puteri ni. Memang tiap bulan sentiasa beli untuk stock. Sangat berguna untuk masak any sambal, goreng-goreng mee, bihun dan sebagainya. Yang pasti, rasa dia pun lebih sedap banding jenama lain. Cukup nice rasa pedas dia. Kat Putrajaya ni yang saya jumpa dijual di pasaraya Mydin. If tak jumpa memang saya takkan beli jenama lain. huhu. Moga pengusahanya kekalkan prestasi ok!


Misya : Cili giling tak sedap, masakan pun jadi tak sedap. 

2 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...