Monday, June 8, 2020

Mochi Durian Matcha below expectation?

Salam. Now musim durian, so pengusaha produk makanan usually akan keluarkan macam-macam produk berasaskan durian. But this one rasanya start from awal tahun hari tu dah keluar. Mochi Durian Matcha which bila ternampak iklannya terus saya rasa teringin nak makan.. Puas juga mencari kat Putrajaya ni tapi tak berjumpa. Cuma baru-baru ni member share dalam FB dia beli di Cold Storage area rumahnya, terus saya pi cari kat Cold Storage Alamanda. Alhamdulillah berjumpa jua..


So tryla beli sekotak. Teringin nak rasa punya pasal walaupun harganya agak mahal juga. hehe..

Sekotak ada 4 biji dalam bentuk frozen.

Actually expectation saya rupa Mochi ni bukan sebegini. Saya pernah makan sejenis Mochi which rupanya sangat berbeza daripada yang ni.

Sebelum makan kena defrost dulu bagi lembut.

Ok dah defrost bolehlah keluarkan daripada bekasnya.

Teksturnya macam kuih koci. Kulitnya kenyal dan intinya memang isi durian pure. 

Beginilah rupa Mochi sebenarnya. Saya suka isi duriannya tebal dan manis. Tapi kulit kenyalnya tu membuatkan saya kurang gemar. 

For me this product is below my expectation sebab saya pernah makan Mochi yang kulitnya sangat halus macam Crepe. Secara tak langsung better saya beli durian crepe jela. huhu.. But for those yang suka produk makanan sebegini, bagi saya ini kualiti terbaik. Bolehlah cuba. :)


Misya : Kurang minat makanan kenyal.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...