Wednesday, April 30, 2014

Usia muda tapi terlebih matang?? Mari uji kematangan anda...

Salam semua.. Tertarik dengan entry sahabat saya blogger Husna Zahidi yang membuat ujian terhadap tahap kematangan diri menggunakan 1 online application  di SINI. Anda nak test pun boleh.;) Agak menarik sebab teringin juga nak tahu kita ni dah matang ke belum. Ahakss.... Di usia saya 28 tahun dah hampir nak masuk usia BMW 3 series, adakah saya sudah matang ataupun masih kebudak-budakkan lagi? Dan hasilnya selepas melalui beberapa siri kuiz ringkas dalam application tersebut maka........ lihatlah sendiri..


Wow! Sangat matang!!;))) Atau sebenarnya sangat tua?? Wakakaka... Entahlah.. Dari segi fizikal bila saya suruh orang teka mesti kata umur saya dalam 25 tahun camtu. Muda lagi tau! Ahakss. Memang betul lah usia tidak menggambarkan kematangan seseorang. Ada orang umur 40 tahun pun perangai macam kanak-kanak ribena! Ngehehe. Apa yang penting, kena banyak belajar melalui kehidupan yang penuh dugaan. Maybe sebab saya pernah diuji dengan pelbagai dugaan sebelum ni yang membuatkan saya lebih tabah dan penyabar dalam setiap perkara, so secara tak langsung menjadikan saya seorang yang lebih matang. Alhamdulillah...:)



Misya : Manja macam budak-budak depan suami.;)

11 comments:

  1. Wah matangnyeee.. Hehe.. Kite dpt 9yrs younger.. Hehe..

    ReplyDelete
  2. matang dari segi pemikiran itu bagus

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum...

    mselim3 45 ..Over Worried... hahhahah

    mselim3

    ReplyDelete
  4. hehehe. matang tu bagus juga kadang2 :)

    ReplyDelete
  5. Pemikiran saya 20 tahun older. Jauh benar tu.. Haha.. Tapi memang ramai juga yang kata bila tengok saya ni macam bercakap dengan orang lebih tua. Hadohai.. -.-

    ReplyDelete
  6. 23 tahun lbh matang drp usia...sophisticated

    ReplyDelete
  7. saya 13 then dalat age 28 . ey apa ni , 15 tahun lebih matang .

    ReplyDelete
  8. saya 13 then dapat age 28 . ey apa ni , 15 tahun lebih matang .

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...