Thursday, April 24, 2014

Lelaki lebih sihat apabila bersama wanita cantik?

Salam.... Tiada orang tak suka melihat pada benda-benda yang cantik dan indah.. Ada ke orang suka tengok benda yang tak cantik? Lumrah manusia memang sukakan pada kecantikan walaupun kecantikan itu subjektif dan tidak boleh diukur..


Kaum Adam lebih tertarik pada kecantikan kerana dah memang namanya lelaki! Huhu.. Sebab wanita diciptakan sebagai perhiasan dunia. Dan kecantikan wanita itu hanyalah untuk suaminya.. Saya lebih suka ambil contoh diri sendiri. Suami saya memang sukakan wanita yang cantik-cantik. Tapi pandangan dia tentang cantik sangat subjektif. Ada yang saya tengok cantik tapi bila tanya dia kata tak cantik and begitulah sebaliknya. Tapi apa yang penting, isterinya mesti sentiasa kelihatan cantik di matanya. Ada orang kata suami sebegini cerewet. Tapi bagi saya tak, sebab ianya suatu yang bagus untuk kita sebagai wanita supaya sentiasa alert dalam menjaga kecantikan diri. Jangan malas dan kedekut untuk cantik demi suami.^_~

Ada orang awal2 kahwin je wangi, lama-lama dah takde wangi dah. Ada suami siap komplen wife dia berbau! Aduhhh malunya... Memang lah cantik tu tak kekal. Tapi memang suami-suami ni kelihatan lebih segar bila wife nya kelihatan cantik. Sebab isteri adalah cermin kepada suami. If isteri sihat dan cantik, suami pun automatik akan menerima aura yang sama..:)

Perasan tak mostly lelaki yang kurang hensem ni mesti dapat isteri yang cantik? Tuhan tu maha adil.. Dan yang paling best lelaki-lelaki kurang hensem ni ada yang kelihatan lebih bahagia daripada yang hensem-hensem. Bahagia ni maksud saya yang jenis tak "meroyan". Hehe.. Sukar nak explain kat sini.  Tapi itulah yang saya selalu perhatikan..;)

Jadi, nak cantik dan sihat? Boleh ke Misya D'Elkenian atau pm/call/wasapp 0169561764...

4 comments:

  1. Kesianlah dekat saya yang nak cantik nie. Hihi.

    ReplyDelete
  2. @Jazz Lover Ada rasa 'nak' cantik tu lebih bagus dear drpd langsung tak terfikir nak jaga kecantikan diri..:)

    ReplyDelete
  3. @Delimasari Memang betul sis.. Lumrah alam.. So kita kena peka terhadap apa yg berlaku sekeliling suami kita.:)

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...