Monday, April 14, 2014

Bedah mulut, gusi ku di laser!

Salam semua.. Huu dah berapa hari saya MC daripada update blog mahupun melakukan tugas-tugas lain. Gara-gara saya terpaksa menjalani pembedahan kecil dalam mulut saya ni. Haiyaaa... operation apa pulak ni?


Disebabkan gatal tak datang appoinment ortodontik (braces) beberapa bulan yang lepas maka gigi saya mengalami sedikit problem. Gigi bongsu yang sepatutnya bila ditarik menegak now tenggelam dek gusi yang membengkak dan tumbuh di sekitar gigi bongsu tersebut. So, nak taknak saya terpaksa menjalani minor surgery untuk membuang lebihan gusi yang tumbuh tu menggunakan laser ok! Serammmmm..........

Pagi-pagi buta Jumaat dah ke fakulti pergigian UKM di HKL. Nasib baik ada incik husband teman, semangat lah sikit nak kena operate. 1st time tau diriku menjalani pembedahan. Walaupun operation kecil je tapi debarannya Tuhan saja tahu. Sepanjang masa saya dibedah tu saya punyalah nervous dan menggigil sebab takut dan kesejukan. Walaupun tak nampak apa doktor tu lakukan kat gigi saya tu tapi bila gusi di laser, bau hangus menusuk ke hidung!! Nasib baik lah di bius kalau tak for sure menjerit saya. Bila dah habis di laser, tiba masa dijahit la pulak gusi tu...! Dah macam jahit baju nampak lah benang ditarik keluar masuk. Erkkk!!! 

Tapi Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dan gusi saya selamat dibuang. balik je rumah sebelum bius hilang cecepat makan nasi, telan ubat dan tidur. Terjaga je perghhh sakitnya bukan kepalang tapi nasib baik dah makan pil penahan sakit tu so kesan sakit tu lama-lama beransur pulih. Akibatnya wajah belah kiri saya agak bengkak dan tak boleh bercakap atau ketawa sangat. Senyum pun kena control je. Aiyooo......



Misya : Tak sabar nak buka braces.

3 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...