Thursday, April 24, 2014

Korea Free Trip Part 12 : Kesejukan -11 darjah celcius!

Salam Khamis semua..:) Hari ni nak sambung lagi story about trip Korea saya bersama Elken. If nak baca part sebelumnya boleh klik SINI. Hope saya dapat habiskan story saya di Korea Elken Trip ni dalam Part ni. Hehe.. 12 parts, banyak tuuuu....

Pagi-pagi hari after check-out dari hotel sudah berada di restoran Mentari.. One of restoran masakan Melayu di Korea. 

Ohh yeahhhh! Lapar beb...

Yahoooo menu kali ini nasi lemak!!! Hampir seminggu di Korea, tersangatlah rindu dengan nasi lemak. Meleleh air liur. Haha.. 

Jangan lupa bijiran sarapan pagi... Seimbangkan diet anda. Cewah..!

Good morning Malaysia! Cewah... 

Dah nak balik dah... Sarapan terakhir kami di sini...^_^

Destinasi terakhir.... Istana Gyeongbokgung, tempat ni saya dan suami pernah datang. (Boleh baca SINI) Cuaca terrrrrrsangatlah sejuk! -11 darjah celcius! Di bawah paras beku...

Husband saya pun menggigil menahan kesejukan... Tapi sebab dah sampai, takkan taknak turun dari bas tangkap gambar kenangan kan.. So, kami meredah juga ke Gyeongbokgung Palace ni.

Nasib baik ada husband, sejuk-sejuk leh peluk! Ahakss...;)

Pose manja-manja la kononnya..:p

Mendengar taklimat ringkas dari tourist guide.. Fuh sejuk beb!!!

Jom jenjalan sekeliling istana ni.. Walaupun dah pernah datang tapi bukan selalu kan dapat ke sini. Snap gambar puas-puas!

Verangan jadi model sat..

Nak berkungfu la kononnya tu...;)

Haiyaaa kungfu tak berapa nak jadi. Orang belakang tu senyum je tengok gelagat my hubby.. Hihihihi...

Posing jangan tak posing...

Inilah tourist guide kami... Jessie. Rakyat Malaysia yang dah menetap 7 tahun di Korea. Still fasih berbahasa Melayu.. Good job Jessie!=)

Grrrrr sejukkkkk!!

Control ayu depan kamera walaupun tengah sejuk gilerr!

Selesai bertarung dengan kesejukan di sini, perut sudah lapar, before fly balik ke Malaysia, perut perlu diisi terlebih dahulu.

Kami dibawa ke restoran Little India Cuisine.. Makanan ala-ala mamak campur Arab gitu..

Yang penting Halal..:)

Alhamdulillah rezeki...

Our last lunch at Korea...

Restoran ni terletak di Itaewon.. So bolehlah singgah ke sini if datang ke Itaewon.


Sebelum ke airport, sempat Jessie bawa kami round sekitar kawasan bangunan kerajaan Korea. Seperti juga Putrajaya cuma tempat ni sangat dikawal rapi. 

Menempatkan pemimpin-pemimpin Korea... Ornag luar tidak dibenarkan  masuk, so just tengok dari dalam bas sahaja..

Salah seorang pengawal yang bertugas. Hebat betul! Ditengah kesejukan tu boleh dia berdiri lama-lama kat situ. Tempat ni memang dikawal ketat. Almaklumlah Korea Utara dan Selatan tak berapa ngam. So dorang kena berjaga-jaga supaya tiada perisik atau pengintip masuk dapatkan rahsia kerajaan masing-masing.


Sampai juga saat terakhir kami di Korea.. Bakal berlepas ke KL dalam beberapa jam sahaja lagi.. With Korean Air... Antara flight terbaik pernah saya naik.

Ooopss sempat shopping jap! Hehe.. Borong seaweed dan tambah sedikit lagi souvenir.

Will miss this place! Having so much memories here that we will never forget.

Goodbye Korea...

InsyaAllah one day kami akan ke sini lagi tapi bukan dalam masa terdekat. Lepas ni nak bawa family sendiri pula. Huhu..

Syukur Alhamdulillah trip ke Korea bersama Elken berjalan dengan lancar. Yang paling penting story saya dah siap 12 parts! Hehe.. Apa-apa pun Elken trip was so amazing!! Setiap tempat yang dibawa ada kisah tersendiri. Bagaimana perjalanan kami di Korea, begitu jugalah perjalanan kami di Elken. Ada turun naik, dan menjumpai pelbagai cabaran dan rintangan. Elken trip bukan sekadar melancong semata-mata. Tapi ada 'cerita' yang hanya Elkenian sahaja memahami. Di sana kami kesejukan kerana cuaca, tapi di Malaysia, rangkaian kami terbakar meronta-ronta melihat kami bercuti di sana. Semuanya PERCUMA! Bukan sebab kami hebat, tapi Elken yang hebat! Kita hanya rebut sahaja apa yang disediakan oleh Elken. Nikmatilah kehidupan anda.. Bukan sekadar menjalani kehidupan biasa-biasa.. Elken luar biasakkk! TQ Elken! TQ to all leaders tersayang! 


Misya : Percutian Elken 3x setahun.

1 comment:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...