Wednesday, April 23, 2014

Korea Free Trip Part 9 : Bibap Show & stay di hotel USD800/night!

Salam. Fuh Part 9 sudeyyyy! Ngehehe... Takpe, apa yang saya share ni actually untuk panduan anda-anda semua juga in case anda pun akan ke Korea kan. Boleh lah bantu anda dapatkan info sedikit tentang suasana di sana rite. Jom baca part ke 9 trip saya ke Korea bersama Elken. Nak tengok part sebelumnya boleh klik SINI
Ok next activity kami adalah menikmati persembahan muzikal Bibap Show. Ingatkan persembahan biasa-biasa tentang kebudayaan di Korea tapi telahan kami silap! Sampai sekarang terngiang-ngiang alunan lagu yang disampaikan dalam show tersebut.

Apakah yang menarik tentang Bibap Show ni? Jeng jeng jeng....;)

Sebelum acara bermula, sempat curi-curi snap beberapa foto. Sepanjang persembahan Bibap ni kami dilarang merakamkan gambar atau video. Special edition punya show yang takkan jumpa di tempat lain.


Hampir 2 jam persembahan, wow!!! Serius kami sangat terpukau dengan kehebatan persembahan Bibap ni. Mengisahkan beberapa orang tukang masak (chef) yang berentap untuk memenangi hati pelanggan-pelanggan restoran yang pelbagai ragam. Sepanjang persembahan, kami tak kering gusi ketawa giler-giler sebab sangat-sangat kelakar. Tarian, nyanyian, lakonan.. Perghh semua mantop! Susah nak explain kat sini sebab anda kena datang tengok sendiri! 

 Dianggarkan Elken spend beberapa ratus USD untuk setiap orang! TQ so much Elken..! Very amazing show!


My husband sangat excited dan terpegun melihat kehebatan para artis yang melakukan Bibap Show. Bibap tu maksudnya nasi. So semuanya berkaitan dengan makanan yang dipenuhi dengan gelak ketawa audien.

Senarai para pelakon Bibap Show. Sangat superb la dorang ni! K-Pop pun tak sehebat dorang tau.. Vokal, lakonan, tarian semua mantop!!!

Yeahhhh sempat bergambar dengan para pelakon mereka yang sangat mantop! 

My hubby berangan nak jadi salah seorang daripada pemain Bibap Show.. Haha..

Sangat enjoy!

Yo yo yo... Tahu tak, sampai muzik rap pun dorang buat sendiri tau! Serius sangat luar biasakk!

Nasib baik kartun je.. If betul-betul memang nak kena tarik telinga!;)

One of the memorable thing yang kami takkan lupakan.. Ok hari sudah malam.. Badan sudah letih.. Jom chek-in ke hotel untuk rest.


Yahooo........... Sebelum ni kami ke Seoul, Korea tidur di guesthouse. Alhamdulillah dengan trip Elken ni kami dapat menikmati tidur di Hotel Grand Ambassador bernilai USD800 per night! Dan kami stay di sini 2 malam tau! Semuanya PERCUMA! If nak gi sendiri memang tak mampu ler... TQ so much Elken. Memang VVIP trip!=)

Antara kemudahan yang disediakan di hotel ini..

Handphone pun ada! 

Pijama... Yeehaaaa..........

Pintu masuk bilik.. Cermin tu adalah almari sebenarnya.

Working table..

Coffee maker pun ada.

Masa untuk membersihkan diri.... Syoknya....

Jumpa anda lagi dalam Part 10!^_~


Misya : Rindu nak wat show tarian.

1 comment:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...