Friday, May 10, 2013

Memangkah kali pertama di PRU13.... Nervous!!!

Salam semua.. Erm hari Jumaat dah ye.. Cepat je masa berlalu kan? SubhanaAllah... Ok bahang piliharaya umum baru sahaja berlalu rite? Anda mengundi? Tak cukup umur? Ahakss.. PRU ke 13 kali ni merupakan 1st time saya menjalankan tanggunjawab sebagai rakyat Malaysia dengan memangkah kertas undi. Macam-macam perasaan ada tau! Ahha jangn tak tahu.. Orang yang tak mengundi memang tak feel camne rasanya bila mengundi. Now saya dah tahu dan sedar bahawa, sebagai setiap rakyat wajib kita menjalankan kewajipan kita undi memilih pemimpin. Bayangkanlah, semasa nak pangkah kertas undi pun saya rasa sangat berdebar-debar!!! Salah pilih, ditanya di akhirat nanti tau.. Ingat tu!;)

So saya kongsikan dengan anda detik-detik @ momen-momen menarik semasa saya mengundi di kawasan saya.. Parti yang bertanding adalah Parti Barisan Nasional dan Parti PAS. Of course lah saya akan undi..... Ooppss! Undi adalah rahsia...;)))

Saya sudah.. Anda?;) Bangga je lepas jari dicalit dengan dakwat kekal (kekal la sangat!!!!). Gi jalan-jalan kat shopping mall lepas tu duk usha jari orang plak! Ahaks.. Yang takde dakwat tu sah-sahlah dorang tak gi ngundi. Rupa memang dah cukup umur tapi taknak gi mengundi. Pastu terkulat-kulat sorok jari. Ahakss... Jawablah di 'sana' nanti..:)

Antara-antara gambar-gambar menarik yang sempat saya dan adik saya snap di kawasan berhampiran tempat proses pengundian.


Sempat lagi posing tuh! Hehe.... But memang sangat meriah! Kalah Hari Merdeka kemeriahannya. Seronok tengok bendera berwarna-warni...

With Ikin.. Rakan adik saya.. Terserempak selepas selesai mengundi... Merangkap jiran saya juga. Huhu..


Haa.. Untuk makluman, bila anda register je, kerani pengundian akan bagi anda nombor saluran tempat anda mengundi. So, anda beraturlah ikut saluran yang diberi.:)


Antara kemeriahan penyokong-penyokong parti yang bertanding.. Ada yang menyediakan perkhidmatan shuttle untuk bawa pengundi pergi dan balik tempat mengundi. Ada yang beri air, buah, cenderahati dan sebagainya. Macam pesta pun ada. Huhu..

Antara media yang membuat liputan...

Suasana semasa pendaftaran....


Saya paling tertarik dengan sepanduk kecil yang diletakkan di tepi jalan ini. Merupakan zikir-zikir amalan harian yang boleh diamalkan. Jadi driver-driver tu daripada leka tak wat pape, bila baca sepanduk ni, automatik kita akan berzikir.. Indahnya kan if semua tempat macam ni. Tapi suasana ini hanya boleh dilihat semasa musim pilihanraya sahaja...


So, yang tak mengundi memang sangat rugi! Tak dapat merasai suasana yang sangat berlainan. Alhamdulillah tempat saya aman tiada kekecohan. Provok sikit-sikit daripada parti tertentu tu memang ada la.. Tahniah buat yang menang dan jalankan amanah dan tanggungjawab yang diberi oleh rakyat. Yang kalah, teruskan perjuangan.. =)



Cik Misya : Dah terasa bahang kenaikan harga barang dan GST tanpa disedari. Erk!!!

8 comments:

  1. sy pun mngundi buat pertama kali...

    ReplyDelete
  2. jeles tengok orang mengundi...sedih sebab tak cukup umur lagi :(

    ReplyDelete
  3. Cik akak dah kali kedua ngundi..dulu undi untuk dun je..kali nie parlimen pula..siapa pun pilihan kita dik,,.,tiada pemisah antara kita..kerana kita sama dimata ALLAH S.W.T...

    jom ngundi..best ngundi tau....rugi tak jadi rakyat Malaysia nie..hihi

    ReplyDelete
  4. nice day:)
    saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
    yang saya kemarin..


    bagi-bagi motivasi yaa.. :)


    http://wisataoutboundmalang.com/

    ReplyDelete
  5. undi apa? undi awak rahsia ker? hihihi. kite tak. sbb tak boleh mengundi lagi. hehe

    ReplyDelete
  6. BESTNYA MENGUNDI KAT TEMPAT AKAK..

    ReplyDelete
  7. 1st time jugak mengundi ari tu....

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...