Wednesday, May 29, 2013

Belajar gaya hijab dari Anizon (Hijab Stylist Sheila Amzah & Heliza Helmi)!!!

Salam semua.. Nowadays ada macam-macam gaya hijab ditampilkan di luar sana oleh para wanita dan gadis yang berhijab. Tapi pernah tak anda terfikir hijab yang anda gayakan tu sesuai atau pun tidak dengan bentuk muka dan tubuh anda? Adakalanya hijab juga memainkan peranan penting supaya tidak mencacatkan penampilan sebagai seorang wanita Muslimah. So, beberapa bulan yang lepas (uish lama giler story neh!) saya sempat join 1 bengkel hijab anjuran Hijab Community Members (HCM) di Urban Transformation Centre (UTC) Melaka!!! Sangat fun dan berilmiah sebab dapat mendengar tips berhijab yang simple tapi mantop dari Hijab Stylist. Kak Anizon yang pernah berkhidmat untuk penyanyi Sheila Amzah!!!


Inilah kami!!! Seronok dapat berkenalan dengan kawan baru! Semuanya cantik-cantik kan?

Posing again!!! Memang berbakat jadi model semuanya... Huhu..

Semasa sesi bengkel berlangsung... Semangat duk depan sekali!! Hehe..

Penuh santai dan informative dari Kak Anizon... Pernah berkhidmat di Karangkraf dan mempunyai buku pemakaian hijab sendiri! Beliau banyak bekerjasama dengan selebriti berhijab seperti Sheila Amzah dalam iklan Safi Balqis dan Heliza Helmi untuk iklan Sunsilk!!! (Cerita lanjut di SINI)


Me with Kak Anizon... Cantik orangnya.. Hijabnya simple tapi trendy.:) Nak dapatkan info dan produk terkini dari Anizon? Klik SINI.

Me, Kak Nora Bella dan Kak Raihanah.. Sempat posing! Ahakss..

This is me!!

With my model, Kak Nora... Antara beberapa style hijab yang saya pelajari.. Amat mudah dan ringkas tapi hasilnya superb! Tak rugi datang bengkel ni.:)


Bergaya tapi masih mengekalkan kesopanan.... Itu yang menariknya gaya hijab Kak Anizon ni.:)

Haa lilit jangan tak lilit! Ahaks...

Again.. 3 of us!

Siap!!! Huhu.. 



Ok sesiapa nak tahu lebih lanjut tentang aktiviti-aktiviti yang dijalankan oleh HCM boleh try search group Hijab Community Members (HCM) di facebook dan join. Banyak info boleh didapati di situ. :)



Cik Misya : Tak suka selekeh. 


1 comment:

  1. adeiiii - jeles - nak join klu ada lg - nak belajar juga lilit22 nmpk kemas

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...