Thursday, January 31, 2013

ND Lala tak restu anaknya, Shila Amzah kahwin dengan Shaarnaz Ahmad?

Salam... Lorr terbaca entri abang Ben Ashaari tadi di SINI about berita yang kurang enak didengar. About love story between penyanyi hebat Shila Amzah dengan pelakon yang semakin meningkat naik iaitu Shaarnaz Ahmad. Rupanya bapa Shila Amzah belum bersetuju untuk mengahwinkan anaknya dengan Shaarnaz! Alahai.. Nape leh jadi camtu ek?




Saya sesangat happy bila dapat tahu dorang akan kahwin (rujuk SINI) tapi rupanya cinta mereka terhalang dek si ayah mahu anaknya menumpukan perhatian kepada karier nyanyian. Secara peribadi, saya tepuk dahi bila perkara ni terjadi. For me, daripada anak perempuannya duk ke hulur hilir berdua sana sini dengan lelaki yang masih belum pape hubungan, sebagai bapa adalah lebih baik beliau merestui dan mengahwinkan anaknya! Adakah mentaliti kebanyakan ibu bapa kini sebegitu? Kejar dulu karier, lebih daripada tuntutan agama? Shila dan Shaarnaz memang serasi saya tengok. Dah wajib kahwin sebab masing-masing sudah berkemampuan. 

Punya sayang dan bertanggungjawabnya Shaarnaz sebab nak kahwin dengan Shila (rujuk SINI). Tuntutan agama itu lebih penting dari adat istiadat yang direkacipta tu semua. Hmm.. At least Shaarnaz still nak ikut adat datang merisik semua tu daripada dia bawa Shila kahwin lari kat Siam. Simpati saya tengok dorang ni. Pape pun saya harap perbalahan mereka dapat diselesaikan dengan cara baik. Benda baik buat apa nak ditangguh-tangguhkan rite?




Cik Misya : Orang yang berniat taknak kahwin, Nabi tak mengaku umat.

6 comments:

  1. Dulu shila ssh nk popular .... Skrg baru nk popular. Mgkn ayah nya nk tgk ank dia berjaya dulu kot ...

    ReplyDelete
  2. http://mymymushie.blogspot.com/2013/01/giveaway-new-year-2013-by-jiwarosak.html

    mymy tag

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...