Thursday, December 19, 2013

BONGKAR LAGI!! AIR SAKIT ADALAH AIR MAYAT!!

MasyaAllah... Pernah terfikir tak sumber air minuman dan kegunaan anda tu datang dari mana? Of course dari sungai dan laut, then diproses masuk ke sistem air perumahan kita. Tapi adakah ia benar-benar bebas dari sebarang kekotoran dan bahaya? TIDAK SAMA SEKALI!

Cuba anda bayangkan, sekarang di paper hampir setiap hari ada sahaja kes bunuh atau mayat dijumpai di dalam sungai, tangki air, parit, dan sebagainya. [Rasa loya masa menaip ni].=[  Sebagai contoh dahulunya kes pembunuhan jutawan kosmetik Sosilawati, abu mayatnya dibuang ke dalam sungai. Lalu larut dalam air dan terus diproses oleh syarikat air dan disalurkan ke rumah, pejabat dan premis makanan kita! Ya Allah.....

Ini keratan akhbar kes pembuangan mayat di dalam tangki air! Uwekksss..... Ya Allah tolonglah.... Belum lagi ditambah dengan bangkai binatang mahupun sisa-sisa kumbahan lain yang mungkin telah mencemari air kita!

Banyak kali keluar di dada-dada akhbar tentang 'rahsia' sebenar air yang kita minum!




Berkeladak! Berkarat!! Bernajis! Sebagai umat Islam, kita memerlukan air yang  bersih untuk mengambil wudhu dan melakukan ibadat bersuci yang lain. Tapi kalau beginilah air kita, anda masih yakin ke? =( Ramai di luar sana masih tidak menyedari tentang isu ini. Oh taknak lagi minum AIR MAYAT!!!


Kalau dulu anda nampak air keruh, anda tahu ianya tak boleh diminum. Tapi kini, air kelihatan bersih dan jernih, tapi sebenarnya penuh dengan bahan berbahaya dan anda hari-hari meminumnya! Ibarat manusia, nampak hensem dan cantik tapi hatinya busuk. Itu lebih berbahaya!


Jangan risau, kini sistem rawatan air yang berkesan dan sesuai digunapakai di rumah sudah diwujudkan! Nak tahu apakah sistem tersebut?? Jom terjah SINI..!!!


Misya : Sudah amalkan air sihat.

3 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...