Thursday, December 26, 2013

Belum laksana hudud, kadar jenayah di Brunei turun 50%??

Salam.. Wah betul ke berita ni? Hudud belum laksana tapi jenayah di negara Brunei Darussalam sudah menurun 50%. Dan yang paling best, Brunei menjumpai telaga minyak yang boleh bertahan selama 600 tahun lagi! Perghhh adakah maklumat ini sahih? Belum dipastikan lagi. Sumber di SINI.


Apa-apa pun saya memang respect dengan Brunei ni. Sudah mula amalkan perundangan Islam yang sebenar-benarnya kepada rakyat di negaranya. Patutla rakyatnya hidup aman dan makmur. Kaya plak tu negerinya! Malaysia mungkin patut ambil contoh dari Brunei. Kalau tak dapat laksanakan hudud sekalipun tak perlu mempertikaikan mahupun menghina hukum Allah swt ini. Kalau orang bukan islam tu boleh dimaafkan lagi sebab kurang berpengetahuan tapi kalau orang Islam sendiri pun pertikaikan tentang hudud, MasyaAllah.. Better gi mengucap kalimah syahadah semula.. 


Saya geleng kepala melihat kenyataan bekas menteri ini.. Takpela, dia bukan Islam, masih tak faham apa yang dimaksudkan dengan Hudud itu. Tapi kita sebagai umat Islam kenalah terangkan apa itu hudud yang sebenar dengan tepat dan jelas. Bukan hanya fikir negatif sahaja. Berdosa tau salah bagi info..;)



Misya : Orang yang buat salah sahaja yang takut dihukum.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...