Tuesday, August 23, 2011

Siapa nak beli android ipad saya? Less than 33% daripada harga asal!!

Saya mahu jual ipad saya! huhu.. Baru je 3 minggu aku pakai. Sesuai untuk orang-orang yang memerlukan internet macam aku. hehe.. Actually aku nak upgrade yang baru, so takkan aku nak pakai 2 ipad plak kan? Tamak tu.. Satu sudey..:)

Ni gambar contoh android ipad. Yang aku punya nanti aku tangkap gambar dan masukkan. 

Ni spesifikasi android ipad aku yang sedia ada.


Hardware
Performance
CPU
ARM11  TCC8902  1GHZCPU+GPU+VPU)
RAM
DDRII 256MB
Built-in storage
4GB
LCD Display
7 inch resistive touch screen, Resolution: 800 x 480 pixels
Internet Solution
Support WIFI 802.11 b/g
Lan Ethernet 10/100M
I/O Ports
§  1 x Built-in microphone
§  2 x Built-in Stereo speakers
§  1 x 3.5mm audio output
§  1 x Micro SD card slot (support up to 32GB)
§  1 x Mini USB (Support OTG)
§  1 x HDMI Slot
§  1 x 2MP Camera
§  1 x DC jack
Button
§  1 x Power button
§  1 x volume control button
§  1 x Menu button
§  1 x Back button
Operating System
Android 2.3 (Support FLASH).
Support Language
Chinese, English, German, Japanese, Spanish, Greek, Italian, Dutch, Arabic, Czech, Danish, French, Hebrew, Portuguese, Russian, etc
Battery
3500 mAh 3.7V.li Polymer Battery
Battery time
3.5 hours(Wifi on) 6 hours(Wifi off)
Color
Silver back and black front
Size
Approx. 195 x 120 x 16mm (L x W x H)
3D Game
ARM Mail 200
Power
Input: 110V-240V, Output: 5V DC, 2A
3G
Accept Huawei modem(E220/E230/E169G/E160X/E1750)
Media Player
AVI,WMV,ASF,MPE2,MPEG4,H264,3GP,MP3,WAV,
WMA,RMVB.(1080P)


Antara detail-detail lain tentang android ipad ni adalah seperti berikut:

 Little Entertainment Electronic (LEE) merupakan pengedar android ipad ini dan didatangkan dengan : 1 GHz ARM11 CPU.

• Dicipta berdasarkan Teknologi Korea dengan tambahan GPU (grafik) & VPU (visual) untuk meningkatkan tahap penggunaan dari segi grafik dan audio sistem.
• Dengan Android 2.3 Gingerbread operating system, ipad ini pantas daripada processing data tablet PC yang lain.
• DDR11 256MB RAM and 4GB built-in storage, plus 802.11 b/g built-in Wi-Fi, anda boleh  mendownload ratusan lagu, apps dan games.
Dengan 7 inch LCD Display screen, akan memberikan kepuasan apabila anda bermain games.

• Mempunyai 2.0MP camera, Gambar yang lebih jelas dapat ditangkap.

• HDMI: Dengan Penambahan HD (High Definition) output, menonton TV programs dalam HD definition menjadi realiti. Presentation juga dapat dilakukan dengan projektor via converter.

Mesti ramai fikir ni produk murah and entah apa-apa tapi leh lah baca sedikit info berkenaan android ipad yang aku beli ni..Maklumlah aku bukan orang kaya nak beli mahal-mahal..


Ramai pelanggan memberi komen alah barang China memang la murah. Ya memang tidak dinafikan apa yang terbuku di dalam hati mahupun yang telah di luahkan oleh pelanggan.

Jadi syarikat ni bongkarkan realiti gadget yang menjadi kegilaan ramai pelanggan dorang di luar sana (APPLE IPAD/IPAD 2). Mungkin korang merupakan salah seorang daripada penggemar gadget ini..

Tahukah anda....Komponen Apple I-Pad juga berasal dari China? Ya, China... negara yang menjengkelkan.. Apa yang dilakukan oleh Apple ialah Branding dan Kos Pemasangan Di USA yang tinggi (n of course la spesifikasi dia lbh tinggi) menyebabkan harganya melambung tinggi..

So, Android I-pad ni juga berasal dari China, tetapi memiliki spesifikasi yang tidak kalah dan berkualiti tinggi, MALAH harganya sekali ganda MURAH!

Jadi nak tahu harga yang aku tawarkan berapa? Kalau ikutkan harga asalnya RM599.00. Tapi disebabkan dah kira second hand, aku nak jual RM400.00 sahaja!! Banyak tu aku kurangkan. huhu.. Ada waranti setahun dan aku baru sahaja guna 3 minggu ok. Aku nak upgrade ipad yang baru so takkan aku nak simpan yang ni juga sedangkan nanti aku tak pakai pun.. Kalau nak, boleh roger-roger aku k. No telefon? Sorry takleh publish kat sini.  huhu.. Yang ada blog tu, leh komen kat bawah entri ni k.:) And korang akan di follow-up as soon as possible.

Kalau korang leh datang tempat aku dan bayar cash terus lagi bagus sebab tak perlu caj postage. Pape pun roger-rogerla ek kalau nak.:)

Untuk mereka-mereka yang berjinak-jinak dalam dunia ipad ni lehlah try produk ni sebab ianya basic daripada Apple Ipad atau Samsung Galaxy Tab. Aku perlu upgrade yang baru sebab setiap hari aku perlu online dan jalankan tugas heavy dan urgent. Jadi tak sesuai lagi guna android ipad. Untuk yang simple and sporty, memang sesuai ipad ni untuk korang.=)

Sumber : ipadmurah

Cik Misya : Alhamdulillah ramai yang berminat tapi tak comfirm lagi. Siapa cepat, dia dapat! 

6 comments:

  1. murahnyaaa! tp xde duit nak beli :(

    ReplyDelete
  2. Yup memang murah.. ssuai utk basic usage.:)

    ReplyDelete
  3. kurang lagi la bos nak raye ni..


    http://harapan-terbaru.blogspot.com/2011/08/pelajar-gagal-dapat-biasiswa-saman.html

    ReplyDelete
  4. sy pun nak raye juga... tgok hrga asal n hrga yg dah dikurgkan jauh bese kan? klu btul2 nk mmg leh nego lg..:)

    ReplyDelete
  5. Salam..
    Sye mmg nk bli..
    Hrge blh nego smpi rm250 x?
    Tp mcmne nk cntact awk??

    ReplyDelete
  6. @adam: alamak dah ade org beli.. sorry ya..:) klu ade pun, tak dptla nk nego smpy rm250.. sy jual pun rm350.. huhu..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...