Wednesday, August 8, 2012

Butik Online ZALORA menipu??

Salam semua. Ni nak share something ngan uols. [bukan mengumpat ya!] huhu. Sharing is caring. Ok2x.. Back to basic, eh apa da saya melalut! Huhu.. Pernah dengar tentang ZALORA tak? Saya memang selalu dengar cuma tak berkesempatan nak menjengah website dorang. 

Kalau nak tahu, Zalora ni tempat shopping secara online yang kira famous la juga. Macam-macam item berjenama lah dijual.[betul ke?] huhu. Ramai juga yang membeli sehinggakan telah berlaku bermacam penipuan terhadap customer dorang! 

Terbaca 1 blog berkenaan kisah sorang ex-customer Zalora yang sangat marah dengan Zalora sebab telah menipu beliau dan menganggap membeli-belah bersama Zalora adalah seperti neraka. Perghh! Memang sangat marah ni orang. huhu. 

Mula-mula beliau ditipu apabila item yang ditempah tak sampai-sampai walaupun payment telah dibuat dan tempoh menunggu pun telah lebih dari 14 hari seperti dijanjikan. Tup-tup bila follow-up, Zalora kata item tu dah OUT-OF-STOCK! Sedangkan iklan di website masih terpampang item tersebut still available. Then bila nak refund, penipuan sekali lagi berlaku.. Payment yang dikatakan telah di bank-in semula tu tak wujud pun dan bukti refund yang diberikan adalah salah! Memang lah panas si pembeli tu kan.. Nak tahu story penuh customer malang ni boleh tengok entri beliau di SINI

Now, customer ni sedang dalam proses nak menyaman Zalora melalui tribunal pengguna. Hope beliau berjayalah sebab Zalora ni dah banyak menipu sebenarnya.



Lepas terbaca entri blogger tersebut, terus terbuka hati nak share dengan anda.. Hope uols lebih berhati-hati lepas ni kalau nak shopping dengan Zalora atau mana-mana kedai online sekalipun. Now banyak yang menipu daripada yang betul. Especially nak raya ni lagilah macam-macam offer yang keluar. Hati-hati ya!=)



Cik Misya : Suka shopping online.

4 comments:

  1. Saya ada beli kasut dari Zalora and sangat mengejutkan bila insole kasut tu diperbuat dari kulit babi, sedangkan description yg zalora berikan adalah material kasut tu daripada synthetic.

    ReplyDelete
  2. Saya ada beli kasut dari Zalora and sangat mengejutkan bila insole kasut tu diperbuat dari kulit babi, sedangkan description yg zalora berikan adalah material kasut tu daripada synthetic.

    ReplyDelete
  3. Fuhhh selamat...baru ingt nk beli kasut dr Zalora...xjd ar..baik beli sendiri...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...