Monday, January 17, 2011

MeaNinG oF "AnythinGs buT noT everYThiNG.."

Salam semua.. A few days before, aku ada edit layout background aku.. Antara perubahan yang aku buat ialah...

 Header blog aku daripada ini


kepada ini

Am i creative person? hehe.. But actually i love arts! Aku suka sesuatu yang cantik dan berseni. Such as lukisan, gambar dan design sesuatu benda yang boleh dilihat. Bila blog walking, macam-macam design blog yang aku lihat. Ada yang menarik dan ada yang kurang menarik. Since that, memberikan aku pelbagai inspirasi untuk menghasilkan design blog aku sendiri. Aku nak ia kelihatan menarik, ala-ala cute and sweet girl tapi masih mengekalkan ciri-ciri wanita muslimah.. Gitewwww!

Before this aku letak lirik lagu Ayat-Ayat Cinta dendangan Rossa sebab ia begitu bermakna buat aku. Tapi aku rasa macam panjang sangat pula header kalau letak lirik tu. So, hasil daripada pengilhaman yang aku buat for several days, terbitlah tajuk blog aku yang terkini iaitu "Anythings but not everything... Story of Syahirah.." Aku rasa dah cukup menggambarkan citarasa aku dalam penulisan blog. 
What that words mean to me..? Actually its just a simple message yang menceritakan tentang apa-apa sahaja tetapi bukan semua benda akan diceritakan. Therefore, Story of Syahirah hanya berkaitan perkara-perkara luaran yang terlintas di fikiran aku tak kira apa-apa topik pun tetapi masih terbatas dan ada limit tertentu. Takkanlah hal yang terlalu personal pun nak story kan..? ;) 

From where i got this word? Since my first writing in this blog! Ahha! Camne pula tu ya? Cuba story sikit. huhu. Actually masa entri aku yang kedua entitled A day of hardness, Abang Angkat ku merangkap Cikgu ku semasa aku menuntut di Matrikulasi, telah meninggalkan komen berbunyi begini "I'm happy u blogging... many of things we can share up here but not everythings... hehe" When i remember this words then i translated it into my understanding. Then, terhasillah tajuk blog yang sekarang ni.:) Thanks to Cikgu Ikhwan.

Tapi komen yang diberi tu sebagai nasihat kepada diriku agar berhati-hati dalam setiap tutur bicara aku dalam dunia blogging ni. Because it can be viewed by all people and we do not know what they will think about us. Sama ada berniat baik atau berniat jahat. As conclusion, you could share anythings that we want but not every single thing about us. Ok, happy exploring my blog..:)




Cik Mesya : Macam tu juga time bercinta, bukan semua benda perlu diserahkan sampai tergadai maruah.. Ingat tu!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...