Monday, November 1, 2010

anTaRa ChiNtA & riNdU

Assalamualaikum everyone..:)

Today is Monday. Yes, Monday! huhu.. Most of people really don't like a day called Monday. Why? haha.. For sure everybody knows why they hate Monday. Because Monday is the first day for every week which means..., everything will start again after Sunday leave us with joyful moment. Not for everyone but my Monday today is still the same. But my heart now is more peace and full of happiness..:) I never feel like this before. Want to know why? Maybe you can read about it in my previous entry titled "Power of Forgiveness" or in Malay called "Kuasa Kemaafan".. Thanks so much to my beloved woman called Miss H.. I really appreciated it..:)

Wah.. Suddenly my entry today in English language! Ahha..;) Don't know why.. Even i know my English is not so good but maybe i should learn to writing in English. Besides, i can improve my English. So, for those who read this entry, please do not laughing with my writing!:p I know some words are broken English. But, it doesn't matter we try if compare to never try. Right? haha.. Just like words "Better late than never". Can we use that word?? haha..

Okeyla, change to Malay mode.. huhu.. So, apa tujuan utama entri aku ni pun aku tak tahu lah.. Tadi lepas balik dari kerja, terus tengok tv3 cerita Chinta tu. Selalunya, kalau tengok cerita tu, aku macam takde perasaan pun. Tapi hari ni, aku rasa geram pula kat watak-watak dalam cerita tu. First, haruslah aku geram kat minah bernama Fasha Sendat yang berlakon sebagai Chinta tu. Kerana nak ngorat seorang lelaki baik dan alim serta bergelar lawyer, dia sanggup wat apa sahaja untuk dapatkan lelaki tu. Sangat jahat!! Belajar agama sekadar nak tackle lelaki tu. Dahlah lelaki tu nak kahwin dah tak lama lagi. Ni gara-gara muka lelaki  tu sama macam lelaki bodyguard yang pernah sayang kat dia. Boleh dia kata "Tuhan ciptakan Rasul (nama lelaki tu) untuk gantikan Amar yang Tuhan dah ambil" Fuh.. Ayat paling bodoh pernah aku dengar. Tapi memang sesuai minah Fasha ni berlakon watak gini. Memang kena sangat ngan dia. Suka merampas hak orang! Aku betul-betul tak suka ngan dia. Better lisa Surihani ke, Fazura ke..

Eh3x.. Tetibe aku nak emosi-emosi ni nape? haha.. Saja je bikin panas..:p Oh ye, satu lagi watak aku geram. Hero nya si Adi Putra yang berlakon jadi Rasul tu. Dah ada calon isteri yang sangat baik, suci, cantik, alim, berpelajaran tapi masih lagi tak bersyukur! Benda yang baik depan mata tak nampak, tapi yang buruk-buruk tu juga lah dia nak. Masa bakal wife dia try baju pengantin yang sangatlah cantik tu, boleh dia gi jawab panggilan si Chinta ngokngek tu. Memang dasar lelaki pantang nampak perempuan dahi licin. Ish3x.. Kalau aku yang hadapi perkara tu, for sure lah aku akan sangat sedih. Bakal suami yang tak mencintai aku dan hanya berpura-pura semata-mata...:(
Cerita ni memang banyak beri pengajaran. Bila tengok watak si Chinta ni, aku teringat sepupu aku sorang tu. Sejak datang sini, terus berubah perwatakannya. Dulu aku tak nampak, sekarang dah nampak. Sampai penampilan pun dah berubah. Tudung hilang dah. Rambut dah merah. Duit raya RM500.00 first gaji dia burn macam tu je wat bakar rambut. Aku satu family, geleng kepala jela. Mak ayah nya pun tak tegur malah menggalakkan lagi. Aku cukup-cukup risau pasal kazen aku ni. Macam si Chinta juga. Daripada takde masalah, cari masalah. Cukup-cukuplah dia wat masalah masa kat tempat kerja dia dulu. Aku taknaklah dia kena serang dek bini orang ke, tunang orang ke, makwe orang ke. Tapi tu la, minah ni macam tak serik-serik. Apa ada pada kecantikan luaran kalau dalaman tak bersih.. Hmm puas aku nasihatkan dia. Terpulanglah dia nak ke taknak. Baru-baru ni aku bagi hadiah senaskah Al-Quran buat Hari Jadinya. Aku harap dia rajin-rajin membaca kitab suci tu dan berubah jadi wanita yang baik dan soleh.. Amin...

Bila tengok cerita Chinta tu, watak si Rasul tu mengingatkan aku pada seseorang yang pernah (mungkin masih..) bertakhta di hati ini. Dari segi rupa dan caranya memang hampir-hampir sama. Tiba-tiba je hati aku membisik-bisikkan sesuatu. Gayanya yang ala-ala skema, wajah yang bersih, lurus-lurus bendul gitu, pandangan mata dia, cara dia bercakap... Wah, memang wat aku teruja.. Dan yang pasti ada 1 perasaan menyelinap di kalbu aku apabila teringatkan seseorang mirip dia.. Bila aku rasa aku rindukan seseorang tu, memang aku akan tengok Adi Putra dalam mana-mana drama kat TV.. Aku suka cara dia berlakon.. Natural... Love you Adi Putra!;) haha..(sempat lagi berangan!) Tapi siapalah aku.. Jangankan Adi Putra, orang yang mirip Adi Putra tu pun aku takkan dapat... Hmm..

Em oklah, sampai sini jela kot untuk malam ni.. Buat semua teman, aku dah ubah sikit setting untuk komen. Kalau ada pape pendapat, bolehlah disalurkan dalam komen tu. Tapi perlu approval dari aku dulu. :) tak pun, cakap je dalam chatbox tu.. Ok papai..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...