Monday, December 24, 2018

Radio Islamik yang user friendly

Salam. Saya tahu ramai yang dah memiliki radio mini yang comel ni. Huhu.. Masa saya mula-mula beli dulu harganya agak mahal. Masa tu baru keluar dan tak ramai seller yang jual. Lama kelamaan ramai yang jual harganya menjunam habis. Nak kata nyesal beli awal tu taklah tapi nyesal juga. Haha teruk betul saya ni! But bagus radio ni. Saya suka pasang di rumah especially ayat-ayat Ruqyah. Rasa tenang je rumah. Memang complete bacaan Quran 30 juzuk yang kita boleh perdengarkan. Ada juga zikir dan doa-doa which sangat bagus untuk halwa telinga.  Memang Islamik radio ni. Hehe..

So saya rasa wajib setiap orang (Muslim only) atau rumah ada 1. Zaman sekarang ni orang tak beli radio besar-besar dah. If nak travel ke mana-mana pun senang sebab saiz dia kecik. Cuma kena charge siap-siap lah. But still user friendly.

If tak silap boleh juga dengar siaran radio yang lain. Tapi saya tak pernah try. I think my mom in law kot pernah try pasang siaran radio lain. Tryla beli dari mana-mana seller. :)


Misya : Dulu layan Sepahtu Sinar.

3 comments:

  1. sekarang ntah berapa harga dia. last tgk masih RM50.

    ReplyDelete
  2. @aienie NKA saya pernah tengok kat shopee dalam rm30-40 camtu. masa saya beli kat rm100 tapi ada sales dia bagi rm80. huhu

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...