Friday, December 14, 2018

Beby Maembong jadi mermaid, viewer naik mencanak!

Salam. Agak menghairankan bila tengok viewer salah satu entry dalam blog saya mencanak naiknya. Bila saya check oh patutlah, sebab sekarang tengah viral story tentang salah sorang family artis dan selebriti Maembong iaitu Beby Maembong. Dulu masa saya tengah rancak wat bisnes, Beby memang one of my inspiration. She still young, seorang suri rumah je tapi sangat rajin berniaga sampai leh dapat income puluhan ribu RM tiap bulan. Baru-baru ni Harian Metro ada menyiarkan artikel bertajuk Duyung Secekak yang menampilkan Beby Maembong menggayakan kostum ikan duyung (mermaid) yang sangat gojes. 





Secara tak langsung, entri saya tentang Beby sebelum ni  (klik SINI untuk story selanjutnya) jadi tempias carian tertinggi netizen sebulan ni. Almaklum blog saya ni suam-suam kuku je orang datang menjengah. Thanks to Beby sebab naikkan viewer saya. huhu..




Thanks kepada viewers yang sudi singgah ke blog saya ni. But kesian kat Beby, tak memasal jadi mangsa kecaman netizen akibat mewarnakan rambutnya dengan warna merah. Pelik betul lah zaman sekarang ni. Memaki, mencaci orang tu dah jadi culture orang kita tanpa rasa bersalah pun. Walhal zaman mak-mak kita dulu lagi dasyat kot pakaian, dan free-hair tu sesuatu yang normal. But nobody nak hina or caci-maki malah mendoakan yang baik-baik. Actually Beby dah warnakan rambutnya since Raya Aidilfitri hari tu. Saya siap komen kat facebook Beby kata rupa Beby saling tak tumpah macam Ariel, watak kartun Disney dalam The Little Mermaid tu. Tup tup Harian Metro siarkan artikel Beby pakai kostum mermaid. Tahniah Beby sebab jadi makin popular!

Gambar raya Beby. Sumber : FB https://www.facebook.com/bebymaembong 

For Beby, wish you sukses dengan bisnes bengkung dan produk kecantikannya iaitu Slimdollz. Nak pinggang kerengga macam Beby bolehlah roger Beby ni. For me, dia seorang bisnes woman yang sangat dedicated. Pakai dulu produk, dapatkan hasil then baru jual. All the best Beby!


Misya : Azam nak dapatkan balik ukuran pinggang asal tahun 2019. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...