Tuesday, December 4, 2018

Finally, no more braces!

Salam. Alhamdulillah after 8 years bergelumang dengan masalah ortodontik (braces), now saya bebas daripada memakai braces lagi!!! Yahooooooooo..... Finally saya dapat semula menggunakan gigi saya tanpa braces. Lama kan 8 tahun? If ada anak dah sekolah darjah 2 dah. Haha.. Actually ada sebab nape ambil masa begitu lama. Saya wat braces di Klinik Pergigian UKM di KL. Saya bertukar 3 doctor sampai akhir sekali doc pakar take over case saya. Sebab doc sebelum-sebelum tu student PhD. Bila dorang habis study so saya kena refer ke doc yang lain pula. Plus bermacam masalah, ulang-alik Putrajaya - KL every month, kena cabut 6 batang gigi, kena operate potong gusi, kena pasang 'break', rahang sengetla dan lain-lain, but saya berjaya laluinya dengan tabah. hehe. Hasilnya, I get my own smile back without braces.  

Selfie pertama lepas dah buka braces. Manis tak? (uwekkk..!) ;p

Balik je jumpa husband terus dia terkejut tengok lain benar wajah saya. hehe. Almaklum memang sejak kenal husband, saya dah pakai braces. 


Yeayyy no more braces!


Makin cun ke? Ahaksss... Pape pun saya tetap kena pakai retainer. Cuma retainer belum siap lagi. Lagi seminggu kena datang semula pasang retainer to ensure gigi tak bergerak for certain time. Yela nanti dah elok gini, tak pakai retainer, sia-sia je if gigi tu bergerak semula. Thanks so much to doctors and their assistants yang merawat masalah gigi saya ni. Doctor Juhaida, Doctor Nina dan Doctor Murshida. Kadang kena marah dengan doctor bila skip appoinment, but hasilnya memuaskan hati. 



Misya : Lenguh senyum lama-lama.


1 comment:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...