Tuesday, December 18, 2018

Nervous ditemubual radio Nasional FM

Salam. Pertama kali dalam hidup saya dijemput oleh radio Nasional FM untuk ditemubual berkaitan topik Penyediaan Makanan yang Selamat which related dengan kerjaya saya as a food technologist. Teruja tapi sebenarnya sangat sangat nervous! haha.. Selalu bagi talk depan orang but kali ni dalam konti radio which yang mendengarnya adalah 1 Malaysia! Salah info matilanak....! haha.. But Alhamdulillah i've done my best.. Sesi temubual ni berlangsung lebih kurang 40 minit slot pagi. Which waktu orang tengah sibuk bekerja, ada ke yang mendengar? Wakaka.. But thankful to my bos sudi calonkan nama saya untuk sesi temubual dengan radio Nasional FM ni. Experience yang sangat berharga sepanjang hampir 8 tahun bergelar food tehcnologist. 

Tak dapat masuk TV, masuk radio pun jadilah. hehe.. Tak nampak muka tapi kalau suara tingtong malu gak. But so far everything was ok..:)



Sebelum masuk konti, memang dap dup dap dup dap dah jantung ni. haha

But syukur DJ sangat memahami dan cuba menghiburkan keadaan. Dalam hati ni Tuhan je tau!

With DJ Muaz dan DJ Fiza..

Peramah betul dorang ni. Memang sesuailah jadi Dj.


Sportingnya dorang ni lepas habis je sesi temubual, dorang yang ajak bergambar. Wakaka..

Hope ada peluang lagi masuk radio.:p Taktahu lah siapa yang mendengar slot saya ni faham ke tidak apa yang saya sampaikan. Wakaka...
 

Baru tahu camne rupanya konti radio ni. huhu

Alhamdulillah lega bila sesi dah habis. Fuhhh! Walaupun nervous berjaya juga habiskan 40 minit interview. Tapi sebenarnya 40 minit tu terasa kejap sangat! hihihih.. Sebab banyak benda lagi nak disampaikan tentang food safety ni. 



Misya : Mahu asah skill lagi. 

4 comments:

  1. wah tahniah ye.. kalau mama dah tak boleh keluar suara dah hihi.. jemput join segmen bloglist mama

    ReplyDelete
  2. Tahniah, Kak Misha. Bukan senang nak dapat peluang untuk ditemubual di radio. Lama dah saya tak dengar radio, jadi tak dapat dengar temubual Kak Misha kat Nasional FM. Tunggu Kak Misha dipanggil temubual untuk kali kedua lah hehe.

    ReplyDelete
  3. @mamapp hihi nervous ya sampai tak keluar suara? Thanks invite join segmen. Rasanya dah join. hehe..

    ReplyDelete
  4. @Jannah Ramli hihi entah bila la dapat jemputan kali ke2... Hope ada rezeki lagi next time. hehe

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...