Monday, January 19, 2015

Team Building (TBLC 2014) yang havoc!!!

Salam semua... Perghhhhh siapa pernah gi kursus team building? Pada sape-sape yang dah bekerja for sure bos-bos anda pernah hantar anda ke kursus berkaitan dengan team buildning rite? Nak bagi motivation supaya anda perform dengan baik di tempat kerja katanya. Huhu normal la kan. TAPI pernah tak anda ke 1 team buildning yang penuh dengan keghairahan dan semangat tanpa berbelah bagi? Yang boleh membuatkan anda menangis dan pulang dengan penuh kekuatan jiwa dan mental tanpa batasan? Yang menimbulkan perasaan kasih sayang terhadap sesiapa saja di luar sana? For sure tak pernah rite? Ahha bulan September 2014 lepas saya dan team bisnes partner saya hampir 30 orang join Team Building Leadership Convention (TBLC) di PICC! Event apakah ini? Jom zoom.......!


I'm ready! 3 hari menimba ilmu menjadi usahawan yang bukan saja berduit tapi berbudi pekerti.:) Cewah!

Perghhhh sampai-sampai je berduyun-duyun orang dah sampai dari seluruh Malaysia dan Singapore! 

Ramai giler peserta yang join. Walaupun tiket RM330 seorang tapi kerana nak menuntut ilmu dengan para jutawan, takde masalah nak invest sedikit.


Jejaka idaman Malaya.. My biz partner Doremi Team - Syafik, Mukram & Zul. Bersemangat waja nak hadir TBLC!

Another group of me...

Ready untuk belajar.

Sesi pembukaan yang gempaq dengan persembahan gendang yang memukau!

Sesi perkenalan kepada ahli-ahli Jawatankuasa yang menjayakan event ini.

Semangat berpasukan setiap group terserlah!

Dalam TBLC ini apa yang diajar kepada kami adalah sesuatu yang berlainan. Kalau syarikat lain pasti diajar untuk bersaing dengan company lain dengan cara kasar/bermusuhan. Tapi luar biasanya TBLC ni kami diajar untuk berkawan dengan pesaing! Kami jadikan musuh sebagai kawan.. Bukannya pesaing yang boleh menjatuhkan kita. Sentiasa berkasih sayang.. Orang taknak buat tak mengapa sebab dia masih belum bersedia dan tak tahu tentang keindahan this bisnes. Indah betul biz Elken ni.. Ya Allah...T_T


Yang paling penting, ilmu dapat, makan sedap-sedap pun dapat!


Peace yall! Semangat pasukan angsa laut yang tiada tandingannya di kalangan warga Elkenian.


Dah makan, sambung posing! Hehehe..


My hubby with our GenY Millionaire to be.. Amin..


Mengakhiri 1st day TBLC dengan senyuman. Hari seterusnya lagi havoc!

Us.. with our leader Enaboy..

Ahakss.. Posing dengan banner our daddy yanky, jutawan ke-92 Abg Mael.. Beliau one of speaker dalam TBLC ni.


With Kak Ena.. My mentor, my mummy, my sister, my friend, my leader and my biz partner yang tak jemu-jemu beri tunjuk ajar. Kalau nak dikira pengorbanan beliau dan husband, Abg Boy, memang tak termampu saya nak balas. InsyaAllah kami akan usaha lebih gigih lagi ke arah kejayaan.

Nantikan 2nd day of this TBLC yang lagi super duper havoc!



Misya : Tak jumpa lagi bisnes yang suruh sayang dengan pesaing.

1 comment:

  1. hehehe dulu join time kat uni sajalah..
    bab makan paling best ye dak..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...