Monday, January 19, 2015

Pening nak cari partition putih yang cantik dan murah!

Salam semua. One of my hobby is menghias rumah. Disebabkan ruang tamu rumah saya agak luas dan bercantum dengan ruang makan maka teringin saya nak letak partition antara ruang tamu dan ruang makan tersebut. So ada separation la kan antara ruang tu. Tapi taknak partition macam kat ofis atau divider biasa-biasa tu. Huhu. Kebetulan saya memang takde tempat nak letak album-album kenangan, pasu hiasan dan sebagainya so terlintas nak beli rak/almari putih sebagai partition. Survey punya survey kat kedai-kedai perabot masih belum jumpa yang berkenan di hati.  


Ni antara Top 5 yang saya jumpa menarik hati. Tapi lepas tanya-tanya jenis kayu digunakan, kena fikir banyak kali. Huhu..


Yang ni ok tapi tengok macam biasa sangat. Saya nak yang rak dia tu macam unik sikit design nya. Huhu. Cerewet!:p

Saya tengok-tengok kat website, ada juga yang saya berkenan sangat-sangat tapi tak tahu nak cari kat mana. Saya n husband memang suka warna putih untuk hiasan rumah. Sebab nampak suci dan bersih. Balik rumah lepas penat-penat kerja rasa tenang je..^_^



Ni very nice tapi rumah saya adalah quarters. Takleh nak renovate sesuka hati. Huhu..

Ni ok tapi saya rasa kurang unik.. Dan macam memakan space sedikit.

Haa yang ni sangat ok. Gabungan black and white yang menarik. Tapi sah-sah mahal neh. Huhu

Yang ni hampir sama macam gambar 1st. Ermm not bad..;)

Wow! Sangat unik tapi rumah saya takdelah seluas ni untuk letak partition sebesar ini.

Huhu ni kalau rumah sendiri bolehlah pasang gini..


Haih.. Pening juga ya nak pilih. Incik suami suruh survey-survey lagi. Dia kalau leh taknak letak partition. Almaklum orang lelaki mana faham keperluan benda-benda gini. Huhu.. Takde tempat nak letak-letak barang hiasan, kitab-kitab agama dan sebagainya. Hope dapat cari yang terbaik nanti.



Misya : Azam tahun 2015 mahu beli rumah.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...