Friday, January 9, 2015

Dulu underweight (41kg), kini normal (50kg)!

Salam semua.. Yeayyy Alhamdulillah akhirnya saya dapat keluar dari status Underweight! =) Ahakss.. What is that mean? Buat sesiapa yang mengenali saya for sure tahu yang saya ni alami masalah kurang berat badan yang menyebabkan saya terlampau kurus. Sejak tu macam-macam gelaran la saya terima dari lepas sekolah sampai lah nak kawin! Pernah tau saya rasa down sampai menangis dan taknak keluar rumah. Ada tu bila saudara-mara sendiri pun ada yang perli-perli kenapa saya kurus sangat?? Adoi... Yang memerli tu pun agak-agak la badan sendiri pun dah overweight! Dah terbiasa badan besar sampai tengok orang badan normal pun dikatanya kurus kering. Huhu sabar jela...


Baru-baru ni saya timbang berat badan, tak disangka azam saya nak naik berat badan daripada 41kg kepada 50 kg menjadi kenyataan!! Saya memang alami sindrom susah nak naik berat badan. Tapi kalau turun cepat pulak! So memang stress la kan sebab badan terlampau kurus sampai takde shape. Plus jadi bongkok! Aduhai kesian nya saya kan? Tahu tak apa yang saya amalkan untuk capai berat normal ni? Ramai yang kata sebab saya dah kahwin faktornya. Saya dah kahwin setahun setengah dan saya hanya dapat peningkatan berat ni selepas setahun. I'm pregnant? Of course not.. Apa rahsianya ya? Haaa jom tengok!

Inilah makanan tambahan yang saya amalkan setiap hari, Elken Spirulina.. Lepas breakfast mesti telan 20 biji. Disebabkan kadar metabolisme saya sangat tinggi so saya kena makan spirulina ni untuk makesure saya tak lembik bila lapar. Yang paling best, selera makan bertambah-tambah! Kalau nak kuruskan badan, makan sebelum breakfast k.=) Ramai tegur saya berkulit cantik dan inilah rahsia saya.. Ramai selebriti mengamalkannya. Antaranya Anzalna dan Zahnita Wilson.


LD Venus! Suplemen terbaik untuk wanita. Mula-mula saya ingatkan hanya untuk 'ketat-ketat' je tapi rupanya hasil dia sangat superb! Nak tahu tak kenapa orang kurus asyik tak selera makan? Sebab hormon tak balance! So LD Venus ni akan repair sistem hormon wanita. Sebab tu selera makan saya memang meningkat dengan mendadak. Pantang ada gap heavy meal mesti nak kunyah sesuatu. So memang kena standby coklat/biskut/cake/apa sahaja makanan sepanjang masa. Mana yang  berat badan berlebihan pun boleh makan sebab anda terlebih hormon selera makan, so kena perbaiki dengan LD Venus. Plus saya jadi lebih cergas dan tak cepat penat. One more thing, period pun lebih teratur dan takde lagi senggugut. :) 

Dan yang terakhir, DX Verve... Kalau badan dah start membentuk, maka kena la ada acuan yang betul. Jangan lah berat badan dah ok tetiba geleber sana-sini sampai shape pun lari. Jadi saya memang amalkan pemakaian DX Verve setiap hari. Bila selera makan mendadak naik, so dengan DX Verve ni dia control amaun makanan yang diambil. Barulah complete nak tubuh sihat dan cantik. :)


Dulu... Bongkok, kurus, tiada shape..

Pernah dulu 1 tahap saya perhabis duit beli macam-macam produk sebab obses nak naikkan berat badan tanpa fikir produk tu selamat ataupun tidak. Tapi semuanya tak berkesan.

Kini.. Lihatlah sendiri!=)

So, sekarang saya sangat berpuas hati dengan hasil mengamalkan produk-produk dari Elken ni. Berbaloi-baloi invest dan dapat hasilnya. Alhamdulillah.. Husband pun makin sayang. Ngeee.....^_^ Yang paling best boleh bergaya dengan apa saja pakaian dengan rasa confident nya!=) Siapa ada masalah yang sama, meh pm/wasap saya di 016-9561764 untuk dapatkan free-consultant.


Misya : Kurus sangat tak cantik.


2 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...