Tuesday, May 9, 2017

My 1st Zumba Class!

Salam semua. Ahha antara aktiviti terbaru saya adalah berzumba! Yeehhaaahh.. Gara-gara berat badan makin meningkat, plus terbakor tengok Kak Riz, staf tempat kerja saya yang dah berusia but still fit and maintain, haissh tak bleh jadi ni. Need to do something. Dats why terjebak dengan kancah zumba ni. Haha.. TQ Kak Riz invite saya. Kebetulan kat Perbadanan Putrajaya ada wat kelas Zumba tiap Jumaat during lunch hour. Bayar RM5.00 je per session! Oklah daripada makan pastu tido takdak watpe time lunch Jumaat yang panjang tu, better keluarkan peluh sat. 

My first time Zumba class with my officemates. Wow sangat best Zumba ni! Plus saya memang suka menari, memang all-out tak ingat dunia dah time Zumba. hehe. But gambar masa Zumba takdak la. Sebab zumba ni tertutup untuk kaum Hawa je. Bahaya snap gamba time zumba. hehe

With Zumba Instructor (ZIN) Husna (tudung coklat cair).

Mula-mula memang pancit sebab saya dah lama tak involve dalam exercise sebegini. Joging pun tak displin, kadang wat kadang tak. But after several session zumba, okla dah boleh adapt.

Ramai-ramai berzumba ni memang syok feelingnya. ZIN pula comel-comel semuanya. But dalam pada comel and sopan-sopan tu time berzumba, perghhhh dorang fit giler macam mat saleh dah style dorang. Respect la dorang ni. Lincah berzumba pun kat luar masih mengekalkan ciri-ciri Muslimah.

InsyaAllah saya akan displin join this class. Sebab sangat seronok! Beberapa sesi attend wat badan lebih ringan dan cergas. Nak join juga? Datang je ke Perbadanan Putrajaya tiap Jumaat jam 12.30 tengahari camtu. 



Misya : Saya bukan wanita lembik.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...