Monday, March 27, 2017

My first modelling class with Liarafei Talent...

Salam semua. Nak share dengan uols tentang saya join salah 1 modelling class for Muslimah Model. Anjuran Liarafei.co talent, saya pun menghadirkan diri. Walaupun dah lama dalam bidang model Muslimah ni tapi saya tak pernah stop menuntut ilmu. Ternampak iklan di fb terus berminat dan register. Kelas ni tahun lepas tapi baru laa ni nak blast entry! Adoyai... Tengoklah punya busy cik puan Misya ni kan?? huhu..

Seperti biasa mestilah ada sesi catwalk. Tak ramai peserta so saya suka! Sebab pengajar lebih fokus dan saya dapat belajar lebih banyak benda. 

Belajar posing. Ewah macam saya plak yang mengajar. Almaklum saya yang paling tua kat sini so kena demo contoh kat peserta lain. huhu

Haa nilah cikgu kami. Bibi Zulaikha.. Comelkan dia? She still new in modelling but suka share ilmu dan experience yang dia ada. Dia bakal launch hijab jenama keluaran dia.:)


Fokus dengar penerangan.. Rugi tak fokus dengar ilmu yang disampaikan.

Actually big bos Liarafei adalah yang bertudung kelabu tu.. Cik Lia yang cute miut. hehe..

Peserta yang datang ada yang dari jauh such as Kedah, Johor.. Wah bagusnya dorang walaupun jauh tetap korbankan masa, wang dan tenaga untuk datang belajar. :)


Untuk model-model baru di luar sana, rajin-rajinlah join kelas untuk tingkatkan ilmu. Anda nak jadi model tapi catwalk dan posing pun ke laut, how come klien nak hire anda untuk paid job? Mesti-mesti belajar dapatkan ilmu. InsyaAllah uols boleh jadi model berjaya 1 hari nanti.

Disebabkan saya paling senior so saya lah paling banyak kena demo contoh posing yangs esuai sebagai model Muslimah. Huhu..

Yeay dapat sijil! Thank you Liarafei & Bibi! Tak sangka since saya join kelas ni, saya dilamar untuk jadi instructor for next Liarafei Class! Alhamdulillah rezeki.. Tunggu saya update entry saya mengajar pula ya.


Misya : Penambahbaikan diri.


2 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...