Monday, March 13, 2017

Hong Kong Trip #11 || Shopping @Ladies Market

Salam. Wow, dah sampai Part 11!! Hehe.. Panjang betul entry trip ke oversea saya kali ni. Jangan lupa baca Part 10 dan sebelum-sebelumnya ya! Ada kisah saya ke Hong Kong Disneyland dan Macau. Rugi tak baca. Mana tahu nanti bila uols nak ke sana ada idea dah nak watpe dan nak ke mana. :) Ok, sambung perjalanan kami selepas pulang dari Disneyland, kami singgah Ladies Night Market. Ahha ini yang ditunggu-tunggu. Shopping time...!!!!

Dari HK Disneyland kami menaiki tren transit di beberapa stesen dan last sekali turun di stesen Mong Kok dan ikut laluan ke Ladies Market.

Sampai dah tempat ni. Meriahnya dengan pelbagai papan tanda macam-macam kedai. Ladies Market tu terletak di belakang-belakang bangunan kedai ni. Cari Tung Choi Street. Ada signboard follow je.

Yeayy dah sampai! 

Ok bila Misya dah rambang mata semua benda nak beli. Tapi makesure uols compare-compare dulu harganya. Takut tertipu. Jangan lupa tawar-menawar. Sometimes uols boleh dapat sangat murah. Macam-macam ada kat sini. But mostly barangan di sini datang dari China.

Biasalah ada sesetengah tempat memang ada peniaga yang agak rude. Wat bodoh je. Huhu. Kena berani. Tapi ada juga peniaga yang pandai cakap Melayu. Its good!

Ok selesai shopping.. Jom balik ke hotel untuk berehat. Esok last day sebelum pulang ke Malaysia.


Next : Part 12

Misya : Terfikir nak wat GA souvenir Hong Kong.



4 comments:

  1. seronoknya baca enty kat sini..terasa cam kita lak yang g sana

    ReplyDelete
  2. Wah best nya dah sampai HK. Part shopping tu plg best. =)

    ReplyDelete
  3. @Ana Suhana hehe tula, perempuan dan shopping tidak dapat dipisahkan.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...