Sunday, March 12, 2017

Hong Kong Trip #10 || Lion King, Toy Story & Fireworks...

Salam. Seperti yang dijanjikan dalam entry Part 9, kami seterusnya melihat show The Lion King. Show ni pun sehari hanya 2 kali sahaja diadakan if tak silap. Kami attend yang belah petang punya. Kalau terlepas, rugilah kami.. Jom kita enjoy the show...

Masuk je ruangan show, wow besar tempat ni. Ala-ala menonton sarkas!





Serius grand giler show dia. Macam pementasan teater yang hebat dengan segala props, replika dan para penari yang lincah. Hakak bagi 5 bintang! hehehe...


Sebelum keluar sempat kami curi-curi snap foto dengan replika patung gajah ni.

Husband saya peminat Lion King rupanya. Dari kecik dia tengok movie ni. So dia faham lah jalan cerita show ni.

Last pose sebelum kena halau dek pak guard. hehe.. Sonok!

Next kami melawat sebuah taman yang menempatkan miniature istana-istana puteri Disney. Comel-comel je istana kat sini. Wat saya feeling-feeling nak jadi princess pula. ngee...


Yang menariknya setiap castle tu ada gimik dipaparkan. Ada yang tiba-tiba asap keluar, ada yang patung princess lalu dan sebagainya. 

Istana little mermaid pun ada..



Ok done..  Nak ke tempat lain pula.


Oh ya, kalau nak beli souvenirs boleh singgah ke Merlins ni. Actually banyak tempat jual souvenirs. Kami masuk but sekadar untuk panaskan badan. hehe..

Hahaha tak tahu lah nape husband saya ni datang 'gila-gila' dia.. Sejuk sangat lah tu sampai tutup muka dah.

Paling lawak dia nak tangkap gambar dengan tong sampah Disneyland ni! Katanya ini rare! Wajib snap sebab takkan jumpa kat tempat lain. Hakhakhak..

Next... Kami ke Toy Story Land!

Cutenyer tempat ni. Serius masa saya datang dulu tempat ni pun belum siap. So kali ni wajib masuk tengok apa yang ada.

Oh ada macam-macam games juga kat sini. 

Tapi disebabkan hari sudah beransur lewat, so kami sekadar jenjalan saja di sini. Nak main games kena beratur. Malas nak tunggu lama-lama. So, teruskan ke tempat lain pula.

Haa ni toilet tau. Nampak warna-warni ingatkan tempat apa but rupanya toilet. hehe..

Orait destinasi terakhir kami adalah memasuki ke rumah magic ni. Best sebab ada roller coaster yang tak menakutkan. Plus tak ramai orang dah so memang enjoylah.

Tapi dalam ni tak boleh snap gambar. So bergambar dari luar sajalah..

Dah sampai ke penghujung hari... Sementara menunggu fireworks show, kami cari souvenirs dulu untuk dibawa pulang. Actually kalau cuaca ok, jalan ni akan ada perarakan karakter-karakter Disney. But sayangnya disebabkan hujan turun maka tiada parade kali ni. 

Yeay dapat pun beli souvenirs sebagai kenang-kenangan. Benda wajib of course fridge magnet! Plus saya rembat sebiji mug warna pink. Both item almost RM100. 

Disebabkan kami tak mahu berebut-rebut dengan pengunjung untuk menaiki tren masa balik, so kami just tengok show bunga api dari jauh saja. But saya share la gambar dari page HK Disneyland untuk tatapan uols..

Actually inilah gambaran sebenar pertunjukan bunga api istana Disney yang sangatlah grand tu. 

Serius kalau uols datang habiskan masa untuk tengok show ni sampai habis. Disebabkan saya dah pernah tengok, so kami decide beberapa minit sebelum habis untuk beredar dulu. Sebab confirm akan berebut naik tren untuk pulang lepas show ni selesai. But honestly dapat tengok sekejap pun dah meremang bulu roma. Walaupun ianya ciptaan manusia but dapat feel keindahan fantasi ciptaan Disneyland ni. :)


Orait selesai entry saya berjalan-jalan di Hong Kong Disneyland. Oopss belum habis lagi tau. Banyak tempat lagi saya dan husband belum pergi lagi sekitar HK ni. Sambung next entry Part 11 pula ya.:)


Misya : Fantasi mewujudkan harapan, harapan mewujudkan cita-cita.







5 comments:

  1. wooooowwww bestnyaaa..antara tempat wishlist kita ni tau

    hye dear.. jemput join segmen blog saya
    http://fashapurple.blogspot.my/2017/03/segmen-bloglist-april-2017-by-farah.html
    ada giveaway untuk 3 blogger bertuah =)

    ReplyDelete
  2. Cantiknya. Dah lama teringin nak pergi ke Disneyland ni. Nak rasa macam alam fantasi. =D

    ReplyDelete
  3. @Cik Tie Kan.. nanti cik tie pula ke sini.:)

    ReplyDelete
  4. @Ana Suhana hehe betul tu Ana.. Next time Ana pula sampai sini. :)

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...