Friday, June 19, 2015

Kula Cakes & Lila Wadi, pemanis mulut terbaik di Kuantan!

Salam semua. Haa baru-baru ni saya ke Kuantan, tak sangka kat Kuantan ni banyak tempat makan yang menarik. Serius saya teruja sebab banyak restoran best-best anda boleh singgah. Plus orang-orang Kuantan ni kreatif dalam mempersembahkan restoran dorang. Salute la!=) One of tempat saya singgah adalah Kula Cakes. Officemate saya yang perkenalkan tempat ni. Rupanya Kula Cakes ni terkenal di Kuantan. Kek-kek dia sangat sedap. Especially frozen cheese cake. 

Antara kek yang dipamerkan untuk jualan. Seriously terliur la if datang sini. :p


Pavlova! My feveret forever.. Benda pertama saya nampak bila masuk ke kedai Kula Cakes ni.

Ini adalah main cake yang orang pasti cari everytime singgah ke sini. Frozen cheese cake! Yang ni perisa Mango. Ada perisa lain juga like Oreo yang anda boleh try.

Kedai dia simple but very nice. Deco ala-ala English style, wat saya macam kagum jap dengan kreativiti orang Kuantan ni. Huhu

Sebelah kedai kek ni adalah kawasan terbiar yang kalau diikutkan jadi tempat terbengkalai tapi betapa kreatifnya owner Kula Cakes ni sampai tempat 'buruk' ni menjadi tempat sangat sweet untuk lepak-lepak. Tema sweet 70s gitu..

Serius sangat nice.. So sambil menikmati Kula Cakes bolehlah santai-santai di tempat ni.

Kula Cakes ni berada di tepi Jalan Besar, Kuantan. So , bolehlah singgah if nak rasa keenakan Kula Cakes yang sangat superb.


If tak dapat ke Kula Cakes, uols boleh singgah makan di restoran Lila Wadi sebab kat sini Kula Cakes ada dijual.

Restoran ni pun nice deconya. Ambil konsep klasik moden wat kan sesiapa saja nak try makan di sini

Menu utama kat sini adalah steamboat. Sape-sape suka makan steamboat bolehlah singgah. Tapi officemate saya tak suggest makan kat sini sebab rasa dan portion makanannya agak kureng. Harga boleh tahan mahal juga jadi tak puas la makan. Huhu katanya la..

Tapi apa-apa pun Lila Wadi ni pernah disinggahi Jalan-Jalan Cari Makan TV3 dan beberapa orang selebriti termasuk pemenang Dewi Remaja 2014/2015, adik tiri Nelydia Senrose iaitu Raysha Rizrose.

If anda penggemar manisan seperti cake, pavlova, deserts bolehlah singgah ke Kula Cakes or Lila Wadi ni. Sebab jarang anak tempatan boleh wat bisnes makanan yang berjaya camni. Try la!=)


Misya : Pandai wat kek coklat je.




No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...