Friday, March 25, 2011

Hebat sangat ke DSAI??

Salam semua.. Wah, tajuk entri pon dah panas! huhu.. Korang tahu ke siapa DSAI tu..? Cuba teka.. huhu.. Kalau korang sentiasa mengikuti perkembangan politik tanahair kita yang tercinta ni, mesti kenal DSAI ni siapa.. Beliau adalah tokoh politik paling hebat di alaf ini. huhu.. Hebat kerrr...???;) Siapa lagi kalau bukan Dato' Seri Anwar Ibrahim.. Short form nya DSAI..=)

Huhu.. Buat penyokong DSAI, jangan marah-marah dulu.. Don't worry, saya adalah penyokong setia DSAI tau!:) Yes, memang DSAI ni hebat. Walaupun tak pernah bertentang mata, bertemu muka, tapi saya tahu beliau adalah sangat hebat. How you know Cik Mesya??;)

Actually sejak aku berusia 12 tahun aku dah mula kenal tentang politik. Tabiat aku dari kecil, aku suka mendengar orang dewasa bercerita then kadang-kadang suka menyampuk. hehe.. (pastu kena marah):p Masa tu orang-orang politik yang popular adalah Tun Mahathir a.k.a Cik Det dan juga DSAI. Tapi dalam pada-pada hebatnya Cik Det masa tu, aku tetap tertarik pada DSAI. Aku suka dengar cerita tentang beliau. Bila tengok gambar dia kat paper dan TV, sejuk je memandang berbanding tengok Cik Det. Bayangkan, seorang kanak-kanak berumur 12 tahun boleh suka kat ahli politik! haa... Jangan fikir serong ok! Cubit karang! huhu..

Tapi seriously, aku tertarik dengan kepimpinan dia. Ayah aku pernah cerita.. Masa DSAI masih jadi Menteri Kewangan, DSAI sangat mesra dan ramah dengan kakitangan kerajaan. Dalam majlis-majlis rasmi (contoh: Majlis Hari Raya), DSAI suka round 1 kawasan majlis dan bersalaman dengan semua kakitangan. Dan ketika itu, ayah aku juga sempat bertemu empat mata dengan pemimpin hebat ini. DSAI seorang yang suka berjenaka, mesra rakyat dan sangat disegani oleh rakyat. Suka gila aku dengar cerita ayah aku ni. huhu..

Selepas je beliau dipecat daripada UMNGOK, oppss! UMNO, terus beliau jadi perhatian 1 dunia! Ramai gila penyokong beliau mengadakan demonstrasi dan melaungkan REFORMASI di bandaraya KL. Aku pernah sekali melalui kawasan demonstrasi diadakan, kebetulan aku sefamily lalu situ, perghhh..! Memang semangatlah dorang nih! Yang muda, tua, lelaki dan wanita berganding bahu memberikan sokongan terhadap DSAI dan meminta Cik Det letak jawatan. Sampai kereta-kereta yang lalu pun turut membuka tingkap, dan sama-sama melaungkan Reformasi.. And yang paling kelakar, ada kereta tu siap keluarkan gambar Tuan Guru Nik Abdul Aziz! haha.. Memang semangat tul! So, DSAI memang hebat! Seluruh rakyat Malaysia bangkit masa tu demi pemimpin yang sangat disegani dan disayangi ini.:)

Aku pernah tonton video semasa DSAI ditangkap polis. Aku rasa sedih sangat-sangat kenapa beliau ditangkap dengan cara yang sungguh dasyat! Polis datang dengan memakai topeng dan memegang senjata, menyeludup masuk ke dalam rumah DSAI melalui tingkap dan sebagainya. Macam nak tangkap penjenayah berbahaya di dunia! Masa tu rumah DSAI penuh dengan penyokong-penyokong yang ingin mendengar ceramah beliau. Ramai yang menjerit-jerit dan menghalang polis menangkap DSAI masa tu. Siap ada wartawan mat saleh tau masa tu. Sungguh memalukan polis Malaysia ni. Aku bukan nak blaim polis tak tentu pasal tapi bila tengok kekejaman pasukan FRU semasa demonstrasi dijalankan dalam video tu, sedih sangat-sangat. Wanita dan lelaki diseret je atas jalan untuk ditahan. Siap yang dipukul berdarah-darah. And ada juga polis melepaskan tembakan! Kejamnya!!

Sehingga hari ini, aura kehebatan DSAI tak pernah surut. Kenapa musuh-musuhnya sangat takut dengan DSAI? Aku sungguh pelik! Tu sebab aku buat entri ni. Hebat sangatkah DSAI sampai pelbagai jenis manusia dari segala macam jenis buat macam-macam fitnah terhadap DSAI? Seolah-olah musuh-musuh DSAI ni sangat takut dengan kehebatan DSAI dan sanggup create macam-macam fitnah untuk jatuhkan DSAI. Dorang ada buat salah ke pada DSAI? Kot-kot DSAI ni akan bocorkan rahsia dorang kot. Ni kebetulan nak pilihanraya Sarawak. Perghhh... Memang nampak sangat! Dorang memang takut dengan DSAI. Sampai sanggup menggunakan taktik kotor untuk jatuhkan DSAI. Dari isu liwat si jantan lembik SAIFUL BUKHARI (member2 lelaki aku semua malu ngan perangai jantan ni), dari penjajaan fitnah oleh perempuan takde akal UMMI HAFILDA (lagi malu ngan perempuan sebegini), now kes video 18sx DATO' T pulak... Haish... Naik muntah, muak, jelak dengan permainan politik camni! Takde isu lain ke dorang nak mainkan? Balik-balik liwat, seks, liwat.. Lepas ni apa pula...~~~

Kes-kes berprofil tinggi macam altantuya tu apa cer? Yang rais yatim rogol amah tu apa cer? kes rasuah khir toyol apa cer? kes pemimpin makan rasuah dilantik jawatan-jawatan tinggi, ape cer? isu-isu rakyat: minyak naik, harga barang naik, gaji rendah, kemiskinan, gejala sosial, budaya sekularisme, dan sebagainya, apa cer? Ni semua bukan aku yang create tapi dah memang pernah terpampang di dada akhbar dan pelbagai sumber lain. Adil ke dorang ni? TV semua takleh pakai. That's why sejak aku mula memasuki alam persekolahan menengah, aku dah tak suka tengok TV. Sebab dorang suka menipu. Semua diputarbelit. Kawan-kawan aku kat sekolah yang memang mentah masa tu percaya je bulat-bulat apa dorang nampak dan dengar. Tapi Alhamdulillah mungkin aku dikurniakan akal yang panjang sikit, aku boleh berfikir segala sandiwara dan propaganda kerajaan masa tu. huhu..

Berani sungguh aku kan? Tapi ni blog aku, hak aku nak bercerita. Tiap orang ada tokoh favourite masing-masing. Kan? So, aku kagum dengan DSAI, jadi aku buat entri khas ni untuk DSAI. Apa yang aku cerita dalam ni bukan aku reka-reka tapi aku suka baca, lihat, fahami dan hayati apa yang aku dapat dari sumber mana pun. Kalau ada yang tak suka, minta maaflah. Aku bukan lagi rakyat yang berfikiran kolot dan duniawi semata-mata. Sebagai orang muda, generasi masa hadapan yang akan memimpin Malaysia. Kalau kita masih berfikiran di takuk lama, em sampai kiamat lah tiada perubahan. Tanpa pembangkang, musnahlah Malaysia ni diperlakukan oleh pemimpin-pemimpin yang tak tahu kesusahan rakyat. Bagus tau ada pembangkang. Kalau takde, kita semua akan jadi pak turut kepada 100% perkara yang kerajaan buat. Fikirkanlah...
 
Buat DSAI, semoga anda tabah hadapi cabaran dan dugaan di dunia ini. InsyaAllah besar pahala anda dan ganjaran di akhirat nanti bagi orang-orang yang bersabar. Sesungguhnya saya amat kagum dengan DSAI yang sungguh tabah hadapi semua ni. Juga semoga Datin Seri Wan Azizah dan anak-anak juga tabah dan sentiasa bersemangat meneruskan perjuangan kalian! Lawan tetap lawan!!! Kalah di sini tetap menang di hati kami semua..=))))

Selamat berjaya DSAI!!:)



Cik Mesya: Tunggu jela pilihanraya nanti..;))))

4 comments:

  1. Sehebat2 manusia, pada akhirnya dia akan mati juga! Allah jugak yang maha hebat!

    Tapi, aku kagum macamane DSAI boleh tahann lepas kene fitnah, kene tumbuk, kene fitnah lagi, kene penjara et cetera. Kalau kita, kat tempat die, maybe kita dah tak tahann. Dah berundur.

    ReplyDelete
  2. Hasan: yes, he is very strong guy. diuji bermacam perkara, tp tetap teguh melawan kerakusan pemimpin skrg. smoga Allah melindungi beliau.. Smgt cmnila ptut kte contohi. Amin..=)

    ReplyDelete
  3. awak sgt berani menulis entry ni...saya kagum!

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...