Tuesday, March 8, 2011

Hari ini hari wanita!!=)

Assalamualaikum w.b.t..=) 

Hari ni hari yang istimewa!! Not my birthday ok. hehe.. Khas untuk semua kaum wanita di dunia, 

Happy Woman's Day!!!

So, buat ibuku yang tersayang, my aunties, cousins, relatives and friends serta mereka-mereka yang rasa-rasa diri mereka seorang wanita (hehehe..), Selamat Hari Wanita..=) Hopefully kaum wanita terus maju membangunkan agama, bangsa dan negara..:)

Buat para lelaki di luar sana, hargai wanita di sekeliling anda sebab merekalah ibu, adik, kakak, isteri dan anak anda. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.. Ingat tu!:)

Pape pun yang paling penting sebagai wanita Muslim, jagalah agama dan tatasusila anda. Sebab ianya mencerminkan perwatakan diri, tingkahlaku dan masa depan kita. Tak semestinya perlu terlalu berlemah-lembut tapi kadang-kadang ketegasan tu biar bertempat. Jangan garang sangat plak, nanti orang nak dekat pun takut. hehe.. Bersederhana itu lebih baik dan jadikan agama sebagai perkara No.1 dalam hidup kita. Baru orang respect pada kita..:)


Dalam Islam, wanita dikurniakan 9 emosi dan 1 akal manakala lelaki dikurniakan 9 akal dan 1 emosi. Tapi bagi lelaki, walaupun ada 9 akal, belum tentu boleh mengawal 1 emosinya. Berbanding wanita yang sekadar mempunyai 1 akal tetapi boleh mengawal 9 emosinya melalui kesabaran, kegigihan, kelembutan dan ketabahannya. Sebab wanita zaman kini juga boleh bersaing seperti lelaki dalam bidang apa pun dan ramai pemimpin dunia sekarang terdiri daripada wanita. Respect lol! huhu..

So, semoga kaum wanita a.k.a kaum Hawa terus maju dan berjaya.. Seindah hiasan adalah wanita solehah... Love you alls!!;)



Cik Mesya : Hari lelaki sedunia ada ke? hehe...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...