Thursday, May 28, 2015

Pecah otak dengan SUDOKU!

Salam. Haa sape kat sini biasa main game Sudoku? Yang dah biasa tu ok la. Yang tak biasa tu why not anda try main game ni. Saya mula-mula tak pernah tahu pun camne nak main game ni. Tapi sejak saya tahu husband saya memang pemain Sudoku, saya start berjinak-jinak dengan Sudoku. Peringkat awal dalam otak saya fikir game ni susah sebab ada nombor dan mesti berkaitan dengan matematik. OMG i hate maths! Ahaks. But tekaan saya salah sama sekali. Takde melibatkan matematik langsung rupanya Sudoku ni. Plus takdelah sampai pecah otak. Hehe.



Just simple game yang memerlukan ketajaman akal dan penglihatan sahaja. Makesure sebaris dan sekotak (ada 9 kotak kecil) dipenuhi dengan angka 1 hingga 9 tanpa bertindih. Ahha sangat menarik sebenarnya game ni rupanya. Dats why otak husband saya agak bijak sebab memang dari kecil dah dididik main game ni. Dulu kena main kat PC now leh download dalam fon je kat Google Play. Daripada main PSII atau game entah apa-apa baik ajar anak-anak main Sudoku. InsyaAllah anak-anak saya nanti pun saya akan suruh main Sudoku. =)

Misya : Wanita bijak lebih cantik dan menarik.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...