Thursday, June 30, 2011

KELIRU... Yang mana satu pilihan hati?

Erk! Tetiba je aku keliru-keliru pula ni nape?;)) Jeng-jeng-jeng.. Memang aku tengah keliru sekarang ni. Ada 3 pilihan yang membuatkan aku buntu seketika. Cewah! Semuanya aku rasa amat penting buat diri aku. Kalau tiada ketiga-tiganya, buat aku tak lena tidur you..!;) Cer teka apa dia? huhu... Calon husband ya..?? Oppss! haha.. Itu jela dalam fikiran korang kan? Sorry la ya, i'm single but not available.. Only for my love, Mr. J.. ^_^

Actually dah berbulan-bulan aku telah memikirkannya. Ada 3 benda yang aku ingin miliki sangat-sangat. Tapi aku perlu fikir masak-masak sebab taknak benda tu menyusahkan aku je nanti. Tambahan kos nya tu buat aku fikir lagi banyak kali. hehe..

Ada 3 benda yang membuatkan aku teruja untuk memiliknya. Apakah ia?? Jom kita survey!!=)

Benda pertama! 

NIKON D3100 DSLR CAMERA KIT WITH NIKON 18-55MM DX VR LENS


Ini salah satu benda yang aku idam-idamkan. Aku ni takdelah pandai sangat guna benda alah ni. Tapi sejak aku join modelling, aku berpeluang belajar camne nak tangkap gambar guna DSLR ni. Pernah juga aku pinjam officemate aku punya, tapi yela, orang punya kan.. Rasa tak puas nak snap gambar. huhu.. Lagipun aku memang selalu join event. Jadi aku rasa sangat memerlukannya. Bila outing ke mana-mana lehlah aku posing-posing guna kamera ni. huhu... Patut ke aku beli? Erm..... Aku ada survey kat satu website. Kebetulan aku kenal ownernya iaitu Abang Madi. Untuk harga RM2K termasuk gadjet-gadjet berikut:
  • Nikon D3100 14.2 Megapixels Digital SLR Camera
  • 18-55mm f/3.5-5.6G VR AF-S DX Nikkor Lens
  • EN-EL14 Battery
  • MH-24 Battery Charger
  • DK-5 Eyepiece Cap
  • DK-20 Rubber Eyecap
  • AN-DC3 Camera Strap
  • BS-1 Accessory Shoe Cover
  • BF-1B Body Cap
  • ViewNX 2 CD-ROM
  • FREE Nikon DSLR Bag
  • FREE 4GB SD card
  • FREE UV filter

Benda kedua!

Apple iPad


Benda ni dah lama aku usha-usha orang pakai. Pernah try guna member punya, perghh memang syoklah! Skrin besar, dan macam-macam aplikasi yang boleh digunapakai. Hanya guna jari je! hehe.. Especially time serve tenet. Memang kalau ada benda alah ni, hari-hari aku leh update blog kesayangan aku ni. Plus, buat kerja-kerja emergency tanpa memerlukan laptop yang berat tu. huhu. Yeke?:p Nak beli ke tak? Harga yang pernah aku survey dalam RM 2k lebih. Tapi kalau saiz kecil lagi murahlah.. Antara yang aku tahu pasal ipad ni seperti berikut: 

  • - runs iPhone OS 3.2 (not the full Mac OS X) and can run almost all iPhone apps
  • - 9.7 inch screen, comparable to a Kindle DX, but in colour and with multi-touch of course
  • - 1GHz “Apple A4″ system-on-a-chip
  • - newly rewritten core apps (Mail, Contacts, Photos, Notes, iPod, Calendar, Maps)
  • - new iBooks ebook reader app
  • - built-in App Store, iTunes Store and a new iBookStore
  • - 10 hours battery life, 1.5lbs light, 0.5 inches thin
  • - no ports except for standard iPhone/iPod Dock connector
  • - Bluetooth and WiFi (802.11n)


Benda ketiga!

Acer Aspire mini-Netbook

Bila terkenangkan notebook aku yang semakin uzur tu, memang aku rasa nak tukar je yang baru. But seriously i need smaller notebook such as netbook sebab aku ni banyak travel. Kadang-kadang nak kena buat kerja-kerja adhoc, kena ada gadjet yang ringan, kecil dan  mudah dikendalikan macam netbook ni. Dahlah warna pink! memang favourite aku. huhu.. Harga dia around RM1300. Tengok jenis lah. Em perlu sesangat ke benda ni? huhu..


Aarrgghh pening nak fikir! Kena buat istikarah kot? hehe.. Em takpelah, nanti aku fikir-fikirkan lagi camne. huhu.. Sesak otakku ini!:p


Cik Misya : Teringat cousin aku pernah cakap kat ibu aku "Misya ni ramai sangat orang minat sampai dia tak tahu nak pilih yang mana.." Tergelak aku mendengarnya. Malu pun ada. Takpela, yang penting buat pilihan terbaik.. Amin..=)


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...