Wednesday, November 13, 2013

Jangan cacatkan hari perkahwinan anda...!

Salam... Erm sejak kebelakangan ni banyak dapat wedding invitation sampai saya sendiri pun tak menang tangan nak memenuhi semua jemputan. Dah hujung-hujung tahun ni kan.. Memang ramai yang kahwin. Huhu. Tahniah buat semua pengantin baru. TAPI! Haaa ada tapinya... 

Ada wedding yang saya attend Alhamdulillah elok dan sempurna mempelainya duk bersanding di pelaminan yang indah. Busana, make-up, pelamin, makanan memang superb. Tapi sayangnya bila ada something yang slack atau kureng... Dari segi apa? Seperti gambar di atas mungkin anda semua dah faham apa saya maksudkan. Gemuk atau berisi atau terlalu kurus itu suatu anugerah tetapi pada hari perkahwinan yang berlaku sekali seumur hidup, please jangan dedahkan keaiban diri. Maksud keaiban diri tu selain daripada aurat, adalah bentuk-bentuk atau bonjolan-bonjolan yang tak best kelihatan di sebalik busana indah yang sedang dipakai oleh pengantin tak kira wanita atau lelaki! 

Walaupun asalnya kita tak berapa cantik tapi pada hari bersejarah kita, kena kelihatan cantik. Sebab waktu itu kita raja sehari yang akan menjadi perhatian semua tetamu yang hadir. Ada pengantin tak mahu make-up itu terpulang. Tapi dari postur dan bentuk badan, kadang out walaupun memakai busana yang longgar dan labuh. Yang kurus kadang kelihatan bongkok walaupun dah pakai korset mak andam macam tali barut. Yang berisi dah macam sarung nangka pun ada bila busana indah disarungkan. So, anda pilihlah untuk kelihatan macam mana.. Sebab saya ingin tunjukkan betapa pentingnya memiliki sepasang pakaian dalam yang terbaik untuk hari terbaik anda. Tak perlu bergantung dengan korset keras dan menyakitkan semata-mata mahu body shape yang sempurna tapi menyeksakan setiap inci tubuh anda. 

Sebab tu ramai yang last minute mencari korset sebab tahu bila fitting baju pengantin, alamak!!!! Huhuhu... Tapi kalau diberi pilihan untuk jadi sempurna di hari perkahwinan anda, mahu tak? Dan yang paling best kesempurnaan tersebut kekal sampai bila-bila walaupun dah ada anak cucu..


Mahu jadi seperti mereka? Yang sudah beranak-pinak tapi shape tetap maintain persis anak dara! Tapi jika anda rasa anda sudah beranak-pinak walaupun masih anak dara, please do something!!! 

Klik untuk testimoni

Hubungi saya untuk dapatkan free-consultation how to become a perfect bride during your wedding. Ramai yang sudah mendapatkannya. Jangan cacatkan pemandangan tetamu yang hadir ke majlis anda dengan bonjolan-bonjolan lemak anda....... Let's change!!=)




Misya : Tiada yang sempurna tetapi perlu berusaha yang terbaik.


1 comment:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...