Wednesday, November 13, 2013

Alexa Rank for www.aimisyahirah.com

Salam.. Dah lama saya tertanya-tanya is it important to get high rank in Alexa Rank..? Saya mulakan pencarian info di google search tapi still kurang faham. Tapi hari ni teringat balik about Alexa Rank, why not cari info lagi. Sebab katanya Alexa Rank boleh membantu upkan lagi ranking dan traffic blog kita. Plus membantu dari segi enjin carian blog kita. Ok cari punya cari then ternampak satu entry yang story tentang cara-cara untuk meningkatkan Alexa Rank dalam blog. Alhamdulillah sudah kutemui caranya! Ingatkan dari laman web beli-belah mudah.com tapi rupanya Ini Blog Mudahkot! Hehe.. But memang saya suka tutorial nya sebab mudah je sebenarnya pasang Alexa Rank ni. Kebanyakan link saya jumpa, explanation nya terlalu complicated, last-last tak faham terus close. Huhu. Thanks Ini Blog Mudahkot! untuk entry INI.

Now saya dah ada widget Alexa Rank di blog saya yang dikatakan boleh membantu peningkatan rank blog kita. Hehe macam biasa la budak baru of course rank beribu-riban lagi compare other bloggers. Takpe, ini sebagai permulaan. InsyaAllah dengan bantuan Alexa Rank dapat lah  upgrade sedikit trafik blog saya ni. Huhu.. Nak dapatkan widget Alexa Rank juga? Klik SINI. So, nak tahu ranking saya di tangga berapa? Cer toleh ke kanan sekali.. Huhu... Yang latest saya print screen...


Hopefully naiklah rank blog saya ni. Almaklumlah budak baru belajar. Ngeee..^_^


Misya : Masih terus belajar.




8 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...