Monday, October 28, 2013

Inai di jariku..... Melengkapkan hari bahagiaku...

Salam semua.. Huhu rasa baru je lagi jadi pengantin baru. Ahakss...! >.< Oklah nak share about ukiran inai di jari saya semasa melangsungkan wedding tempohari. Tahu tak saya tempah pakej inai ni last minute a week before majlis! Huhu.. Dah terlampau banyak benda nak fikir sampai inai pun boleh lupa. Nasib baik ingat a week before, kalau tak, siapa pula nak menginai kan saya? Ngeeee... Apa-apa pun thanks tu Cik Bunga Leen yang sudi melayan customer last minute macam saya ni. Alhamdulillah lepas deal dengan beliau, dapat slot 2 hari sebelum nikah. Tak lengkap rasanya if pengantin tak diserikan dengan inai rite? Jom intai-intai masa saya tengah berinai hari tu..

Tu diaa.. Cik Leen sedang melukis corak bunga yang saya pilih sendiri di tangan.. She's very professional! Walaupun saya agak terlewat sampai rumah sebab gi saloon wat rambut. Gaya kerja memang teliti dan kemas. Nasib baik rumahnya dekat je. Huhu.. Sorry sis for late! Ngeee.....^_^

Sis Leen kata agak mencabar nak lukis inai di jari saya sebab jari-jemari saya sangat halus! Hehe... Gituler  nasib kalau dah tuan punya jari pun kecik je orangnya. :p

Kata Sis Leen, ni corak simple. Huhu.. Kalau saya buat entah jadi rupa agaknya! Hehehe... Corak orang lidi kot! ;D

Next, kaki pun mahu juga! Kemas kan? Tapi kalau saya gerak-gerak for sure jadi comot. Huhu kena control ayu....

Haaa dah siap.. Menggagau nak letak kaki tangan kat mana... Saya punya keletihan menunggu inai ni kering sampai terbawa tidur! Kul 5 pagi baru tersedar inai perlu dibersihkan lebih awal dari tu. Lepas cuci-cuci nasib baik warnanya tak terlalu hitam. Very nice! hehe...

Bila dah tanggal inai tu, kenalah jaga elok-elok. Sebab nikah lagi 2 hari.. Nanti dia pudar pula. Kena letak losyen/baby oil supaya warna nya tahan lama. Then, for sure tak boleh kena air.. Mandi pun kena jauh-jauhkan tangan dan kaki. Ahakss...



Ok siap! Tinggal di bahagian hujung jari saja belum diinai.. 

So, hasilnya di hari bahagia saya..............


V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V


Tangan...

Kaki.... 


Hoyeahhh... Sangat puas hati dengan hasil Cik Leen ni! Yang paling best, inai yang ditinggalkan ada lebih, jadi saya gunakan untuk topup inai yang dah pudar sampai ke majlis bertandang. Huhu.. So, sesiapa yang bakal menjadi pengantin ataupun perlukan khidmat melukis inai untuk apa-apa majlis, boleh terjah ke website Cik Bunga Leen di SINI. Macam-macam corak dan pakej berinai beliau boleh lukiskan tapi ada beberapa syarat. Apa syaratnya? Boleh refer Cik Bunga sendiri.. ;)


Misya : Suka orang yang profesional dalam tugas/kerjanya. 

9 comments:

  1. cantik dan sangat berseni... teringat pula masa kahwin dulu...

    ReplyDelete
  2. Ya Allah syg.....hehehe masuk entry rupenye...sempat lagi kamu...hehehehe tq so much darl....malu ada pic sendiri..ekekekeke ;)

    ReplyDelete
  3. salam sis cmner nak dptkan khidmat sis sy nak nikah 26/4 ni bole sy dapatkn no tel

    ReplyDelete
  4. ni kat kuantan ker..bole bg no phone tukang inai tak

    ReplyDelete
  5. Nak tempah di melaka....utk 18.12 boleh

    ReplyDelete
  6. Akak ade buat perkhidmatan lukis inai di pergelangan tangan sahaja tak??

    ReplyDelete
  7. Apa-apa sila rujuk link yang diberi ya. Saya bukan pelukis inai. Tapi saya menggunakan khidmat pelukis inai Cik Bunga. Sila baca dengan jelas entry di atas. (Jangan tengok gambar sahaja) TQ.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...