Friday, July 16, 2010

~aYaT-aYaT cInTa~

Pabila ku mendengar alunan lirik lagu ini, hatiku menjadi sayu.. sedih.. hampa.. sudah berapa kali air mata ku mengalir tatkala mendengar lagu ini.. Ayat-ayat cinta..  Sebuah kisah yang penuh dengan pengorbanan, sarat dengan kasih sayang, keagamaan dan kecintaan kepada keagungan Tuhan. Ternyata Allah itu maha agung yang menciptakan kasih sayang sesama manusia. Seperti yang aku sedang lalui, aku tidak mengetahui bilakah aku jatuh cinta, mengapa dan bagaimana aku boleh jatuh cinta.. Sedar2 aku sememangnya menyayangi dia.. Tapi apakan daya, kasih sayang itu milik Allah. Dia yang berkuasa memberi dan mengambil semula. Aku hanya mampu berdoa agar kasih sayang itu milikku.. Segalanya ditentukan oleh Nya.. 

desir pasir di padang tandus
segersang pemikiran hati
terkisah ku di antara cinta yang rumit

bila keyakinanku datang
kasih bukan sekadar cinta
pengorbanan cinta yang agung 
ku pertaruhkan


maafkan bila ku tak sempurna
cinta ini tak mungkin ku cegah
ayat-ayat cinta bercerita
cintaku padamu
bila bahagia mulai menyentuh
seakan ku bisa hidup lebih lama
namun harus ku tinggalkan cinta
ketika ku bersujud


Aku bukanlah wanita sempurna.. Aku hanya wanita biasa..  Yang ingin mencintai dan dicintai. Yang hidup dan matinya hanya untuk Allah yang maha esa.  Sekuat mana pun seorang manusia itu tetap tak dapat melawan takdir yang telah ditentukan untuknya. Kita hanya mampu berusaha, selebihnya Dia yang tentukan.. Cuma yang menjadi tanda tanya dalam diriku, apakah hikmah kasih sayang yang diciptakan dalam hatiku ini untuk si dia? Sedangkan dia sudah ada kasih sayang yang lain? Aku yakin pasti ada sebab aku diciptakan untuk menyayangi dia.. walaupun tak mungkin aku dapat menggapai kasih sayang daripada nya.. Aku inginkan jawapan... Mengapa? Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...