Friday, July 23, 2010

MEmAnDu KeTa Ku

Wah bestnyer hari ni.. Aman! huhu.. Kalah AMAN Malaysia.. hehe.. Sebabnyer? Nak tau? Taknak bagitau.. haha..:p Takdela.. hari ni kan hari jumaat. hari yg dinanti2kan tiap staf gov. Rehat yang pjg. soknye cuti 2 hari..

N yang paling best, lady boss aq tu cuti hari ni n hari isnin. Memang aman ofis ni. huhu.. Tapi pape pun, tugas hakiki ku tetap berjalan.:) cuma saja gatal tgn nak menaip sesuatu dlm blog ni. nak cite tentang perihal aku bawak keta la plak. ngee...

Tengahri tadi, masa nak balik, aku drive la keluar dpd kawasan parking tu. Dengan lopak2 air nye terpaksa jugak meredah. Masa nak redah lopak last tu, aku terdengar bunyi berdetup. Sah! Mesti bawah bumper tu bercalar punyer.. aduss... N sampai2 uma je bila tgok mmg bercalar skit. Aku ingatkan ayahanda ku akan marah tapi alhamdulila dia tak marah. Dia just kata, "em biasalah tu.." ahakss..! Aku tak tau la tu ayat perli ke ape. Tapi masa dia tgok calar tu, muka dia relax je. Maybe kesan calar tu kat bhgn bawah bumper. memang tak nampak pun. Tapi serius aku rasa taknak lagi dah bawak keta g opis. Kalau lagi seminggu aku bawak, mahu jahanam keta aku. Yela kawasan opis ni parking macam siot. Ntah bila dia nak renovate kwasan tu bg proper sket. Nasib ayah aku kesian tadi, dia anta aku g keje balik. Tapi apa yg wat aku frust.. "My car"! dah byk dah calar2... huaaarggghhh..:( hari tu side mirror belah kiri.. terlanggar side mirror keta org parking kat tepi2 tu. serius mmg seriau aku kalau jalan sempit2 gitu. Tapi actually 3x jela aku pnah wat keta tu bercalar. huhu.. 1 st time masa ade keje kat UKM. Ntah macamana aku reverse, tak perasaan ada longgokan dahan2 pokok kat tepi jalan tu. Aku dok sedap reverse, tak perasan dahan2 tu dah terkena kat side belah kanan. Nasib baik lah tak ketara sgt. Sabar jela.. huhu

Tapi semuanya wat aku jadi lebih berhati2 nak drive kereta. Keyakinan pun semakin bertambah. Dulu memang takut giler r kalau drive masuk KL. Tapi alhamdulila la sekarang dah berani skit. Tips nye, kena jadi kurang ajar sket! haha.. Bukan ape, kalau baik sgt, alamat kena buli la ngan driver2 len tu. Tambah2 kte ni perempuan. Konon2 "Lady driver". Lagila dorang kurang ajar. (Jgn mara ye abg2 KL) hehe..

Okla, pjg jugak aku berceloteh ni. Nak sambung wat koje. huhu.. Bos takde, lehla curi2 tulis blog ni.:p
Ok c u guys in next blog.

~syahirah~

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...