Thursday, May 14, 2020

Lahirnya Dhiya Soffea..

Salam. Wow sebulan lebih my blog tak ber update any entry. Ke mana saya menghilang? Huhu. Actually tak ke mana pun. Just nak share good news, saya dah selamat bersalin 2nd baby pada 29 March 2020 yang lepas. Alhamdulillah.. 


Tepat jam 3.03 pagi lahirlah puteri kedua kami di Hospital Putrajaya (HPJ). Disebabkan tempoh Perintah Kawalan Pergerakan, kali ni saya beranak sengsorang without my husband di sisi akibat new SOP yang ditetapkan oleh HPJ. Huhu sedih but atas doa dan sokongan husband & family, saya berjaya beranak dengan selamay secara normal. Kali ni duk dalam labour room dalam setengah jam je terus baby keluar. Syukur dipermudahkan.. 

Dats why saya tak sempat nak jenguk blog ni sampai berhabuk dah. Hehe. Ni kebetulan dah habis pantang, mommy dapat me time jap, so updatela sedikit khabar berita di sini. Dah ada anak dua ni bertambah busy la saya. But Alhamdulillah anak 1st saya, Erina menerima kehadiran adiknya dengan happy. Siap tak sabar nak ajak adiknya main sama-sama. Dah tunjuk-tunjuk dah mainan dia ada kat adiknya. Haha. Yang penting dia sayang adiknya sampai asyik nak kiss je adiknya. Moga Erina sentiasa jadi kakak yang penyayang.

So what is her name? Kakaknya Dhiya Sherina. Bagi mengekalkan trademark 'Dhiya' tu, adiknya diberi nama Dhiya Soffea.. Means 'Cahaya Bijaksana'. Moga anak ini membesar dengan sihat, cergas dan bijaksana seperti namanya. Amin.. 

Misya : Sis bertemu sis. 

6 comments:

  1. Tahniah dapat baby baru, Kak Misha.

    ReplyDelete
  2. tahniah
    Semoga ibu dan baby sentiasa sihat.

    ReplyDelete
  3. ala comeynya. Tahniah sis dengan serikandi kedua. Baby pkp la ni kan. hehe Semoga ibu dan anak terus sihat dan ceria.

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah tahniah Aimi dah selamat. Patut la senyap je. Hehe Welcome to the wordl Dhiya Soffea

    ReplyDelete
  5. tahniah
    rezeki dari Allah
    alhamdulillah

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...