Sunday, May 17, 2020

Happy Teacher's Day for me?

Salam. Semalam 16 Mei 2020 adalah Hari Guru. Rasa belum terlewat nak wish Happy Teacher's Day to all teachers, lecturers, coaches, mentors, trainers and etc. Especially yang pernah teach, guide and support me in every thing i did until saya boleh jadi manusia berguna kini. Even dalam kalangan my family and family in law pun ada yang bergelar guru. Moga dihalalkan segala ilmu yang dicurahkan..

Alang-alang ni saja throwback masa saya jadi speaker untuk salah satu slot dalam Kursus Wajib Tenaga Pengajar last year di Swiss Garden Hotel, Bukit Bintang KL. Dihadiri oleh 30 orang participants yang bakal jadi trainer untuk latihan pengendali makanan seluruh Malaysia. 
Masa ni saya tengah pregnant around 6 months. Nasib baik slot 2 jam je but mengah jugalah bercakap sambil bawak perut. Haha..
But sis berjaya sorok sikit perut. Ahakss.. 

Walaupun tak dapat jadi seorang 'teacher' kat sekolah but still boleh jadi 'teacher' untuk kerjaya as food technologist. Sharing knowledge yang ada untuk mereka yang memerlukan. So bolehlah sis dapat wish Happy Teacher's Day juga kan? Haha over la sis ni! Hope ada peluang lagi bagi talk in future sebab sis suka bercakap dengan mic. Hehe.. 


Misya : Tiada bakat menyanyi.

6 comments:

  1. Selamat hari guru

    Jemput join segmen kalau belum k ☺️

    https://ejulz.blogspot.com/2020/04/segmen-ucapan-buat-frontliners-covid-19.html?m=1

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum.. datang terjah blogwalking sini. Selamat Berpuasa, Selamat PKPB ya.

    Selamat Hari Guru

    http://iskandarx-society.blogspot.com/
    http://iskandarx.blogspot.com/
    https://melayupress.wordpress.com/
    https://twitter.com/iskandarX

    ReplyDelete
  3. Selagi memberi ilmu kepada orang lain itu pun dah dipanggil sebagai guru jugak. Selamat Hari Guru :)

    ReplyDelete
  4. Selamat hari guru buat warga pendidik

    ReplyDelete
  5. selamat hari guru untuk semua. Guru tak terhad untuk sekolah. Untuk semua yang pernah mencurahkan ilmu secara langsung atau tak langsung. ilmu tu berguna sampai mati

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...