Wednesday, August 27, 2014

Dikatakan tudung macam 'Alien', Aimi Najwa nak saman?

Salam.. Erm macam-macam hal sekarang. Berfesyen salah, tak berfesyen pun salah. Apa-apa pun kesederhanaan itu penting. Sometimes ada orang sangat kreatif sehinggakan fesyen hijabnya mungkin agak keterlaluan. Sesetengah orang tak kisah pun. Even saya sendiri pun tak kisah as long as masih menutup aurat. Cuma baru-baru ni seorang individu bernama Aimi Najwa Baharin tampil dalam sebuah rancangan di TV3, telah mencetuskan viral melalui fesyen hijabnya yang tak pernah dilihat sebelum ni. Dengan gaya hijab yang ditampilkan telah menjadi buah mulut di Instagram dan Facebook. Macam-macam diperkatakan. Sarang tebuan, Alien, kain ela dan lain-lain.


Akibatnya empunya diri naik angin terus keluarkan kenyataan mahu menyaman pemilik instagram yang publish gambar beliau. Tak tahu la samaada Aimi akan betul-betul saman atau tidak. Bagi saya kalau dah masuk TV, memang kita dah 100% tak kisah if gambar kita diambil oleh sesiapa. Public figure kan.. Idea yang nak ditampilkan beliau bukanlah teruk sangat. Bagus apa sebab ada nilai seni. Dan buka semua orang ada jiwa seni ni. Silap-sila sok lusa fesyen ni jadi musim pula! Siapa tahu kan...


Apa-apa pun, simple itu lebih indah. Dulu saya pun agak gila berhijabista. Masih lagi minat cuma kena sesuaikan ikut keadaan. If sarat sangat tudung tu, dah lain tujuan berhijab tu. Yang penting niat..:)


Misya : Saya Aimi Syahirah.


9 comments:

  1. tetbe terus teringat kt my dad..

    ReplyDelete
  2. kalau fesyen tudung, sy plg suka shawl.. tp wluapapn, simple itu lbh indah kn Misya? ^^

    ReplyDelete
  3. tdung tu bsar dah ok..? labuhkan la ttup dada. xyah smpan kat atas tu.. 😊

    ReplyDelete
  4. baik labuhkan dri buat mcm tu.

    ReplyDelete
  5. janji ttup aurat..x kira tudung besar ke kecil...

    ReplyDelete
  6. Ye betul. Dalam apa2 yg kita buat, sederhana itu paling baik.

    ReplyDelete
  7. ya betul itu. sederhana itu lebih baik, yang penting niat & cara berpakaian msih menepati syariat agama, Allahua'lam.

    ReplyDelete
  8. Errr... from outter space... ET ... Star Wars... Guardian of the galaxy ...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...