Friday, July 29, 2011

Malaysia kalah bermaruah.. Singapore menang berlakon.. hehehe..

Salam Jumaat semua..=) Harap korang semua sihat walafiat. Berbalik kepada bola sepak antara Malaysia dengan Singapura malam tadi, walau pun Malaysia kalah, kita tetap menang di hati penyokong-penyokong setia Harimau Malaya.:)

Memang ramai yang tak puas hati dengan kegagalan anak buah Rajagopal especially part defender. Tapi syabas diucapkan goal keeper Malaysia Khairul Fahmi. You are still my hero! hehe.. Juga tahniah wat Safee Sali dapat jaringkan 1 gol malam tadi.

Tapi actually yang membuatkan penyokong-penyokong Malaysia marah, disebabkan tahap kepondanan player Singapura! huhu.. Minta maaflah kalau kasar benar bunyinya. Aku memang tak berapa suka Singapura ni. Mostly orang-orang nya agak sombong. Tapi bukan semualah. Maybe sebab dorang fikir dorang maju. Tapi yang memajukan negara dia bukan orang Melayu. Jangan nak perasan lebih ya...;))

Even Malaysia kalah pun, aku tetap rasa bangga cause team Malaysia 100% anak tempatan. Dan bermain dengan penuh kejantanan. huhu.. Singapore? Sorry to say la.. Sikit-sikit nak jatuh. Yang paling lawak, goal keeper dia tetiba sakit kepala!!! haha.. Aiyo... Please la ok... Konon nak habiskan masa tak bagi Malaysia score. Takut ler tu.. Teringat aku masa Malaysia lawan Indonesia untuk Piala AFF Suzuki. Gitu jugak ler.. Goal keeper Indonesia bising-bising pasal laser. Bila lah bola sepak Asia Tenggara nak maju kalau ada perangai-perangai player mengada-ngada camni? Bek jadi pelakon, leh menang award! Oscar ke kan..;)) 

Ish, memang menyesal aku minat kat Aaron Aziz ngan Ady Putra yang handsome tuh! hehehe.. Takpela, nak wat camne.. Dah takde rezeki malaysia nak masuk Piala Dunia. Jauh lagi perjalanan. InsyaAllah akan tiba masanya nanti jika team Harimau Malaya terus diasah dengan betul. Kekalkan prestasi pasti berhasil!=) Tak perlu nak ambil pemain-pemain import. Membazir duit rakyat je nanti. huhu. Pape pun, teruskan sokongan untuk team HARIMAU MALAYA!!! Auuuummm....!=)


Cik Misya : Tetiba aku rasa anti ngan orang Singapore (except kawan-kawan masa study dulu). Other than that, sorry, tiada ruang di hatiku! Cewah!;p Tangguhlah angan-angan nak gi negara dorang walaupun seberang kampung ibu aku jek. 

2 comments:

  1. Assalamualaikum...

    Malaysia sebenarnya perlu "membuat salinan pemain" yang cukup pada setiap bahagian agar jika ada yang cedera atau digantung perlawanan, pasukan kita ada pengganti yang ampuh untuk melaksanakan peranan di padang.

    Kita kena ada ramai pemain-pemain yang ikhlas, handal bermain,kuat mentak fizikal dan kerajinan yang berterusan. Dengan itu, suatu hari nanti pasukan Harimau Malaya akan bertambah ampuh corak permainannya dan tidak mustahil pasukan hebat dunia seperti Brazil dan Argentina akan memohon untuk membuat perlawanan persahabatan dengan pasukan kita.

    ReplyDelete
  2. lawan tetap lawan..tetapi jangan simpan hingga ke luar permainan. bukan semua singaporean berperangai macam itu.

    tetapi tidak juga menyokong apa yang berlaku dalam permainan semalam. pemain singapura memang banyak berpura-pura semalam. dari 1half game lagi....

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...