Sunday, January 20, 2019

Shopping with ayahbonda, jangan berkira dengan mereka..

Salam. Sesekali saya akan spend weekend time dengan my parent. Yela saya nak bawa mereka vacation ke tempat mewah belum berkemampuan lagi. But at least saya tak lupa jenguk dan habiskan masa dengan mereka. Kadang-kadang saya bawa dorang gi shopping. Seronok tengok my parent happy bila dapat shopping dengan anaknya. Dorang nak beli apa, amik jela. Yela masa kecik-kecik dulu apa saya nak, dorang cuba belikan walaupun dorang sangat susah masa tu. So sekarang saya dah dewasa dan dah ada pekerjaan yang baik, why not saya pula spend time and money for them pula, rite? Entry ni saya create sebagai kenang-kenangan for us in the future. :) 

My mom pun suka bergambar macam anaknya juga. Haha.. Pantang ada camera cepat-cepat dia pun nak masuk. hehe


Happy saya tengok dorang masih bersama-sama menikmati hari persaraan. Almaklum both of them pesara kerajaan. Alhamdulillah mereka sihat walafiat. Dan semoga Allah terus memberikan kesihatan yang baik buat mereka. 

Sesekali anak bagi chance dorang dating berdua. Anak jadi stalker. hehe.. 

Ayah saya ni dari muda lagi kalau masuk mall or mana-mana pasaraya, bukan main laju berjalan kekadang cari barang sampai kitorang tercari-cari. Macam lipas kudung. haha.. 

After shopping biasanya saya bawa dorang gi makan pula. Yela bukan selalu dapat spend time dengan dorang. 


Apa-apa pun sebagai anak, saya tahu jasa ayahbonda takkan terbalas. So tiap kali balik jenguk my parent, memang saya sehabis mungkin taknak dorang keluarkan 1 sen pun untuk saya, suami dan anak. Biarlah kadang saya sendiri pun tengah 'kering' tapi so far Allah sentiasa permudahkan bila niat kita baik. Jangan berkira dengan ibu ayah kita especially bab duit because mereka tak pernah berkira dengan kita bukan dari segi duit, tapi dari segi kasih sayang, tenaga, jasa dan pengorbanan mereka membesarkan kita. Ada masa, luangkanlah dengan mereka selagi mereka masih ada. Love you so much Ibu dan Ayah... :)



Misya : Lebih memahami kasih sayang seorang ibu selepas bergelar ibu. 

1 comment:

  1. Betul tu Misya.. bila kita kedekut dengan mak ayah, rezeki kita pun sempit..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...