Sunday, January 6, 2019

Nasi goreng air tangan ayahanda tercinta..

Salam. Sejak my mom patah tangan hari tu (Boleh baca entri INI), ayah saya lah yang take over tugas di dapur. Cuti tahun baru hari tu saya pulang bercuti ke rumah parent saya di Seremban, N9. So dapatlah merasa air tangan ayah saya setelah sekian lama tak merasa. huhu

Nasi goreng plus telur dadar. Sedap sangat ayah saya masak. Sekali-sekala anak menantu cucu balik, seronoklah dia dapat jamu kami makan. My mom masih belum sembuh sepenuhnya tangan yang patah tu. Walaupun simen dah tanggal tapi belum 100% pulih. Kena ulang-alik spital untuk sesi fisioterapi. 

Simple je menu untuk kami masa 1st day sampai uma my parent. Oklah kan? Ayah saya dah berusia 60an but still masih ada skill di dapur. Alhamdulillah ayah masih sihat dan boleh jaga my mom. Moga ayah diberi kesihatan berpanjangan. Amin..

Untonglah my mom dapat husband pandai masak nasi goreng. hehe.. Actually ayah saya ni memang ada bakat memasak. Bcos arwah atok nenek dulu pun meniaga jual Nasi Padang kat Kampung Baru, KL. So sedikit sebanyak ada lah tempias bakat di dapur tu termasuklah kat saya. Ahakss.. Apa-apa pun bukan selalu dapat merasa air tangan seorang ayah kan? Alhamdulillah saya masih berpeluang merasa masakan ayahanda tercinta. Buat yang masih ada ayah, hargailah mereka. Love you, Ayah!:)



Misya : Baru faham selepas bergelar seorang ibu.

8 comments:

  1. O M G~ Sangat rare when your father took over the kitchen. Laki ni kalau masak jarang, tapi sekali masuk, pergh!

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah dpt merasa air tangan abah. hee

    ReplyDelete
  3. Betul tu, jarang-jarang dapat rasa air tangan seorang ayah. Semoga mak Kak Misya cepat sembuh.

    ReplyDelete
  4. org lelaki kalau masak mmg sedap kan , untunglaa

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...