Friday, September 18, 2015

Mary Chee || Tukang sapu kini Jutawan

Saya berasal dari keluarga yang miskin di Sabah. Pendidikan saya hanya setakat tingkatan 5. Hari ini business jualan saya RM1juta sebulan kerana memilih peluang keemasan ini 10 tahun dahulu. Saya seorang pekerja yang sangat rajin dan suka dicabar. 10 tahun sebagai pekerja restoran, saya banyak mencipta Anugerah kerana sanggup bekerja melebihi 15 jam setiap hari. Saya telah dinaikkan pangkat 9 kali dari tukang sapu, trainee sehingga  Pengurus. Namun gaji dinaikkan dari RM400- RM2000 sahaja! Di sini pula income saya :

Tahun Ke-2 RM 20K
Tahun Ke-3 RM 30K 
Tahun Ke-4 RM 40K !!


Pendidikan saya rendah tetapi ini bukan penghalang bagi saya. Rakan perniagaan saya terdiri dari pelbagai bidang. Antaranya : 


CCM Tom - seorang juruteknik  
Kerry- Anggota Polis
Mar/Poh - Pengurus 
Alfian - Tukang Cat
Hj Wan - Chef 5 bintang
Suzanah - Kerani


10 tahun bekerja di restoran; saya tidak mampu beli kereta !! Di sini, saya upgrade dari  Aeroback ke CRV Merz E240, Prada bernilai RM 230K dan  Benz CLS RM 460K!! Saya berimpian tetapi tidak mampu untuk menjadi pemilik Francais  yang memerlukan modal berniaga  RM 1juta. Tetapi kini hasil jualan business ini bersamaan dengan francise 6 buah restoran!! Yang terpenting business ini, saya tidak perlu menggaji  pekerja, membayar royalti, menanggung Sewa dan menyimpan stok! Inilah keistimewaan perniagaan ini..

Saya Mary Chee, 
Inilah Kisah kejayaan saya.











Misya : Cheesy Wedges KFC memang terbaik.


3 comments:

  1. bukan mudah nak berjaya.. kalo takde komitmen dan semgt memang takkan membuahkan hasil la..

    ReplyDelete
  2. @Nurfaezah Abdullah hehe itu sudah semestinya.. Kalau 10 tahun wat benda sama, sgt2 rajin why not buat sesuatu yg luar biasa sedikit dgn kerajinan yg sama, pasti lebih berbaloi. tiada istilah duduk diam2 dapat duit. Mesti rajin usaha.. Percaya dulu miliki kemudian. Kalau tak percaya mana mungkin kita akan memiliki.. ^__^

    ReplyDelete
  3. wahhh.... bestnya. tapi tu lah kena betul2 bagi komitmen...

    p/s : Salam. Terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #18. (^_^)

    Blog ini telah tersenarai di http://www.mialiana.com/2015/09/senarai-url-blog-18.html

    - Mia Liana -

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...